گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشت زیره در مرودشت مکانیزه شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت 150 هکتار زیره سبز به صورت نیمه مکانیزه و با دستگاه کمبینات در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت این گیاه از اسفند ماه آغاز و در خرداد ماه نیز برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی  با اشاره به اینکه  طول دوره رشد این گیاه ۱۰۰ تا۱۱۰ روزاست، افزود: روش مکانیزه  و نیمه مکانیزه کاهش هزینه برداشت را در پی دارد و در افزایش تولید  محصول نقش بسزایی دارد.

رحیمی تصریح کرد: در راستای ارائه الگوی کشت مناطق دیم شهرستان خصوصا اراضی تحت پوشش حوزه سد درودزن و بهره وری اقتصادی این محصول، کشت زیره سبز به عنوان یک محصول با نیاز آبی بسیار پایین از سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته و سطح زیر کشت در حال افزایش است.

به گفته وی؛  نیازآبی کم و از طرفی همزمانی دوره رشد این محصول با نزولات جوی ،کم توقع بودن این گیاه و تولید ۸۰۰ تا ۱۰۰۰کیلوگرم در هکتار و اقتصادی بودن تولید، سهولت داشت ، کاشت و برداشت آن از مزایای کشت این محصول است.

رحیمی  با اشاره به شوری  بخشی از زمین های کشاورزی شهرستان مرودشت، یادآور شد: زیره یکی از محصولاتی است که نسبت به شوری خاک تا حدود زیادی مقاوم است و کشت زیره سبز در این اراضی از جمله رویکرد های مدیریتی مناسب جهت توسعه کشت این محصول  است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قراردارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا