گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

یخبندان کشت حبوبات در شیروان را به تأخیر انداخت

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمال گفت: کشت حبوبات در شهرستان شیروان که همه ساله از ۱۵ بهمن ماه آغاز می‌شود به علت یخبندان شدید و بارش برف به تاخیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدنقی کاظمیان با بیان اینکه کشت حبوبات تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد، گفت: دستگاه های کشت حبوبات به علت افزایش رطوبت و همچنین یخبندان قادر به ردیف کاری نیستند.

وی سهمیه کشت انتظاری حبوبات دیم شیروان در نخود را ۶۰۰ هکتار و عدس ۶۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به مزایای کشت انتظاری حبوبات نسبت به کشت بهاره هدف این است سطوح را افزایش دهیم.

کاظمیان با تاکید بر کشاورزان برای کشت حبوبات به صورت انتظاری افزود: در کشت انتظاری نسبت به کشت بهاره، تولید بالاتر است چون محصول زودتر کشت و سبز می شود که عملکرد تولید در هر هکتار برای کشت انتظاری در نخود، ۷۸۰ کیلوگرم و عدس، ۶۵۰ کیلوگرم است.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی زمان برداشت کشت انتظاری را تیرماه تا دهه اول مردادماه عنوان کرد و افزود: عملکرد تولید در کشت بهاره برای عدس، ۷۲۰ کیلوگرم و نخود، ۵۵۰ کیلوگرم است.

کاظمیان با اشاره به رقم نخود جدید کاکسو از کشور ترکیه افزود: این رقم پتانسیل و تولید بالایی دارد که عملکرد آن در هر هکتار بین یکهزار و ۹۰۰ کیلوگرم تا سه تن است.

به گفته وی سال گذشته در سطح ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار  زمین نخود کشت شد که  هزار و ۳۵۸ تن تولید محصول برداشت شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین پارسال در سطح سه هزار هکتار عدس کشت شد که از این ارضی  هزار و ۶۵۰ تن محصول تولید شد.

کاظمیان این شیوه را با توجه به نبود بارش های کافی بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود: به علت ناکافی بودن بارش در سال جاری انتظار داریم مزارع با کشت انتظاری محصول قابل قبولی داشته باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا