گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید تخم مرغ به مرز یک میلیون تن رسید

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه در تولید تخم مرغ به مرز یک میلیون تن رسیده‌ایم،گفت: بیش از ۱۶۰۰ واحد مرغ تخم گذار در کشور فعالیت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی‌پور در مراسم رونمایی از سند برنامه ملی ارتقا کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر از طرحی رونمایی می‌شود که تبلور همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی در خصوص امنیت غذایی مردم است.

وی افزود: تولید تخم مرغ و تخم ماکیان در کشور به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و حفظ این قدرت در گرو تفکر تولید کننده‌ای است که به امنیت غذایی و بهداشت توجه دارد که همین توجه باعث به وجود آمدن طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی تخم مرغ شده است.

رفیعی پور با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ضایعات وجود دارد، گفت: وظیفه دامپزشکی این است که آن بخش از محصول که در گروه ضایعات قرار می‌گیرد، به دست مصرف‌کننده نرسد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در تولید تخم مرغ به مرز یک میلیون تن رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: ضمانت کیفیت و بهداشتی بودن این تخم مرغ باید توسط دامپزشکی، معاونت امور دام و بخش خصوصی تأمین شود تا مصرف کننده با آرامش و بدون نگرانی آن را مصرف کند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶۳۲ واحد مرغ تخم گذار و ۱۴۰ واحد بسته بندی مرغ در کشور فعالیت می‌کنند و از سال ۸۰ تاکنون، اجرای الگویی با عنوان بسته بندی تخم مرغ در حال انجام است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا