گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

صرفه‌جویی ۴۹۲میلیون مترمکعبی مصرف آب در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به اقدامات بخش کشاورزی در مدیریت بهینه مصرف آب گفت: اکنون ۴۹۲میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، غلامحیدر زورقی صبح امروز در نشست امروز کارگروه صیانت از آب با اشاره به اقدامات بخش کشاورزی در مدیریت بهینه مصرف آب گفت: اکنون ۴۹۲میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرف جویی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به ۸۰۰میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وی عمده اقدامات انجام شده و در دست اقدام سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص صیانت از منابع آبی را، شامل توسعه اجرای سیستمهای نوین آبیاری، انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، احداث کانال آبیاری و پوشش انهار سنتی، توسعه کشت‌های متراکم در فضای گلخانه‌ای، توسعه کشت‌های نشایی و استفاده از پوشش‌های مالچی، احیا و مرمت و بازسازی قنوات، تغذیه مناسب گیاهی، اصلاح، احیا و توسعه باغات برشمرد.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی، ترویج وآموزش کشاورزان در راستای استفاده بهینه از آب و نهادینه سازی مدیریت مصرف آب در مزرعه از برنامه های راهبردی توسعه ای کشاورزی سازمان میباشد که در سطح استان در حال اجرا است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا