گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

حفظ بافت تاریخی اورامان تخت نیازمند تعامل سایر ادارات دولتی است

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: حفظ بافت تاریخی اورامان تخت نیازمند تعامل سایر ادارات دولتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی ظهر امروز در جلسه بررسی ضوابط بافت معماری سکونت گاه های هورامان، اظهار داشت: حفظ بافت معماری سنتی منطقه هورامان یکی از نیازهای اصلی و مهم است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: مشاور پروژه باید نهایت دقت را در این خصوص مد نظر قرار داده و ضوابط معماری در بافت سکونت گاههای هورامان را با بررسی دقیق تمامی جوانب فنی و معماری و با همکاری سایر ارگانهای ذی ربط تدوین کند.

معاون میراث فرهنگی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان بر تعامل شرکت مشاور طرح با بنیاد مسکن تاکید کرد و افزود: فلوچارتی ویژه در زمینه شیوه استعلام دستگاه های اجرایی و مالکین بناها جهت فعالیتهای عمرانی در طرح ضوابط معماری هورامان مد نظر شرکت مشاور قرار گیرد.

وی بیان کرد: انتظار می رود که سایر ادارات و سازمان های دولتی مسئول نیز در این راستا همکاری و مشارکت بهتری داشته باشند.

درادامه مشاور طرح نیز با ارائه گزارشی از ضوابط تدوین شده و شیوه های اجرای آن پرداخت که پس از بررسی کلیات طرح مورد تایید کارشناسان و اعضا حاضر در جلسه قرار گرفت.

در پایان مقرر گردید جهت تایید نهایی طرح در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ابلاغ آن به استاندار کردستان، ایرادات اعلام شده در جلسه توسط شرکت مشاور مرتفع گردد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا