گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افتتاح ۸۳ طرح اشتغال پایدار روستایی در بیجار

مدیر جهاد کشاورزی بیجار گفت: ۸۳ پروژه اشتغالزایی در حوزه اشتغال پایدار روستایی این شهرستان با استفاده از اعتبارات دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان قمری با بیان اینکه این طرح ها همزمان با نخستین روز دهه فجر و به صورت نمادین به بهره براری رسیدند، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها ۶۷ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که سهم بخش خصوصی حدود ۱۸ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال است.

وی افزود: پروژه های حوزه اشتغال پایدار روستایی شامل، پرورش زنبور عسل، احداث جایگاه پرواربندی ۱۰۰ راسی، پروار بندی گوسفند و گوساله، پرورش اسب، احداث واحد بسته بندی انواع بذر و واحد گلخانه ای سبزی و صیفی است.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار یادآور شد: از محل اعتبارات استانی هم ۲ طرح اشتغالزایی شامل طرح‌ حفر و تجهیز چاه های آب کشاورزی در مجتمع گلخانه قبا سرخ و احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی در حسن آباد و یاسوکند با اعتبار یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریالی و اشتغالزایی ۲۸ نفر به بهره برداری رسید.

قمری اضافه کرد: با توجه به افزایش قابل توجه گندم در سطح شهرستان و توجه به اهمیت مکانیزاسیون در افزایش تولید و کاهش افت گندم، پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه تراکتور با ضریب ۲ اسب بخار در هکتار، توسط کشاورزان خریداری و مورد استفاده قرار دارند.

وی گفت: تعداد ۴۵۰ دستگاه کمباین، یک هزار و ۸۴۵ دستگاه سمپاش تانکر با شیلنگ و لانس، یک هزار و ۹۷۰ دستگاه بذرکار غلات، ۱۷۰ دستگاه ادوات کم خاکورزی، ۱۱۱۰ دستگاه کودپاش شیمیایی و سایر ادوات کشاورزی در بیجار فعالیت دارند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا