گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سطح زیر کشت زعفران در شهرستان سیرجان در حال حاضر ۱۳۵ هکتار است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: از آنجا که بحران کم آبی به یکی از بزرگترین چا لشهای کشاورزان در سالهای اخیر بدل شده است لذا در این بین کاشت گیاهان با نیاز آبی کم و دارای صرفه اقتصادی امری اجتناب ناپذیر بنظر می رسد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، محمود آبادی گفت: گیاه زعفران به عنوان گران بهاترین محصول کشاورزی و داروئی جهان از جمله گیاهانی است که با توجه به نیاز آبی کم و مقاومت در برابر خشکی نقش قابل توجهی در وضعیت اقتصادی و اجتماعی مناطق خشک و نیمه خشک پیدا کرده است. با در نظر گرفتن شرایط رشد این گیاه، مناطق مختلف شهرستان سیرجان پتانسیل قابل توجهی را جهت کاشت این محصول دارند و در سال های اخیر از سوی کشاورزان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی گفت: در راستای کشت زعفران در شهرستان سیرجان، در سال جاری به متقاضیان، تسهیلات ۹ درصدی جهت کاشت زعفران از محل صندوق توسعه ملی ( بند الف- تبصره ۱۸ ) و با عاملیت بانک کشاورزی ارائه و ۹ نفر متقاضی جهت دریافت جمعا حدود ۴۷۵۰ میلیون ریال در سطح ۱۴ هکتار از محل تسهیلات فوق الذکر به بانک معرفی شده است.

محمودآبادی افزود: سطح زیر کشت این محصول با ارزش در شهرستان در حال حاضر ۱۳۵ هکتار است که ۷/۲۲ هکتار مربوط به توسعه کشت جدید در سال جاری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان خاطر نشان کرد: میزان تولید محصول امسال حدود ۱۹۵ کیلو گرم بوده است که  عملکرد زعفران با توجه به وضعیت خاک و اقلیم منطقه بین ۵-۳ کیلوگرم متغیر و متوسط عملکرد محصول حدود ۲/۳ کیلو گرم در هکتار می باشد که بالاترین عملکرد در شهرستان ۵ کیلو گرم محصول خشک در هکتار بوده است.

وی افزود: میزان اشتغالزایی طرح کشت زعفران جهت هر هکتار ۲ نفر ثابت و بین ۱۲ تا ۲۰ نفر کارگر فصلی تقریبا به مدت دو ماه در هر دوره جهت برداشت و پاک کردن گل است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا