گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سطح زیر کشت گیاهان داروئی در شهرستان ارزوئیه به ۱۲ هکتار می‌رسد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: سطح زیر کشت گیاهان داروئی در شهرستان ارزوئیه، 12 هکتار و عملکرد نعناع فلفلی به میزان 40 تن تر در سال جاری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری گفت: از جمله گیاهان دارویی که در این شهرستان کشت می شوند  نعناع فلفی، مرزنجوش، به لیمو و گلنار فارسی می باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه خاطر نشان کرد: کشت گیاهان داروئی با توجه به بحران خشکسالی و در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی به لحاظ مصرف آب نقش بسزایی در احیا منابع آبی دارند و باید بعنوان یکی از شاخص های اصلی توسعه مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: بسیاری از گیاهان داروئی با ارزش می باشند و از نظر درامد و اشتغال مقرون به صرفه هستند، آفات کمتری نسبت به محصولات فراگیردارند، بیماری کمتر، نیاز غذایی و آبی و حرارتی کمتر، رقابت آسان تر نسبت به بازارهای فروش سایر گیاهان، سازگاری بیشتر با اقلیم های مختلف به علت کم توقع بودن از جمله عواملی است که در فرایند  اشتغال و مقرون به صرفه بودن این محصول نقش دارند.

امیری برگزاری دوره های آموزشی، بازدید از مزارع کشت و پرورش گیاهان داروئی و کارگاه های فراوری استانهای پیشرو توسط کشاورزان را از برنامه های این شهرستان برای رونق کشت گیاهان دارویی دانست.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا