گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ایران، رتبه هفتم تولید قارچ در جهان

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور گفت: کشور ما رتبه هفتم تولید قارچ در دنیا را داشته و روزانه ۵۰۰ تن قارچ تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایانا، مهدی رجبی رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در نشست خبری امروز یکشنبه اظهار کرد: کشورهای پیشرفته برای برای درمان برخی بیماری‌ها هم از قارچ استفاده می‌کنند و امروزه در ایران با اطلاع رسانی که توسط رسانه ها انجام شده در زمینه مصرف قارچ فرهنگ سازی بیشتری صورت گرفته است.

وی افزود: میزان تولید قارچ در دنیا سالانه ۱۱ میلیون تن است که از این میزان ۱۸۰ هزار تن در ایران تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور ادامه داد: کشور ما رتبه هفتم تولید قارچ در دنیا را داشته و روزانه ۵۰۰ تن قارچ تولید می‌کند که حدود ۲۶ درصد این تولیدات در تهران انجام می‌شود.

رجبی تصریح کرد: بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی کمپوست و قارچ ثبت شده که ۸۰ درصد آنها فعال هستند.

وی با اشاره به برنامه های انجمن تولیدکنندگان قارچ برای تولید کنندگان این محصول خاطرنشان کرد: برای تولید کنندگان برنامه‌هایی داریم تا شرایط را تغییر دهیم و اولین برنامه ما ایجاد صندوق حمایتی ذخیره تولیدکنندگان و صنایع وابسته است که در صورت ایجاد این صندوق می توانیم با جذب سرمایه برای آن، به واحدهای تولیدی کمک مالی کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور افزود: ساماندهی عرضه و فروش قارچ در کشور و ایجاد میز توسعه صادرات قارچ با همکاری سازمان توسعه و تجارت کشور و همچنین الحاق انجمن به اتاق بازرگانی از دیگر اقداماتی است که در صدد اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: ما در صدد هستیم که مجوزهای صنایع و مراکز تولیدی با نظارت انجمن اعطا شود که با همکاری سازمان نظام مهندسی این کار در حال انجام است.

رجبی در رابطه با ساماندهی صنایع وابسته گفت: عرضه و تقاضای صنایع وابسته از جمله کمپوست باید ساماندهی و کیفیت بندی آن ها باید مشخص باشد، همچنین ایجاد یک قیمت گذاری واحد برای محصول عرضه شده از برنامه‌های دیگر ما است.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در رابطه با خرید و فروش قارچ های خودرو و وحشی در فصل بهار اذعان کرد: از مردم خواهشمندیم از خرید قارچ های خودرو در فصل بهار خودداری کنند تا شاهد فجایع انسانی نباشیم و از قارچ های عرضه شده در فروشگاه ها استفاده کنند.

رجبی ادامه داد: سال گذشته تعداد زیادی از هموطنان بر اثر مصرف قارچ های سمی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: قارچ تولیدی که در مراکز پرورش تولید می‌شود، تحت هیچ شرایطی سمی و مضر نیست و آسیب نمی رساند.

رجبی در رابطه با فراوری قارچ گفت: برنامه ما این است که قارچ های مازاد را جمع‌آوری کرده، در صنایع تبدیلی آن را فرآوری کنیم و محصول فرآوری شده را صادر کنیم.

وی افزود: بازارهای صادراتی ما کشورهای کویت، امارات، عراق، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، عمان، قطر و به صورت غیرمستقیم عربستان است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا