گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

راه‌اندازی اولین واحد تولیدی بذر نخود اصلاح شده استان آذربایجان شرقی در شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از راه اندازی اولین واحد تولیدی بذر نخود اصلاح شده استان آذربایجان شرقی در شهرستان هشترود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید احمدی ضمن بیان این مطلب افزود: با هدف اصلاح الگوی کشت و ترویج استفاده از بذوراصلاح شده اولین واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۲۵۰ تن در سال بذر نخود اصلاح شده رقم گوکسو به همت اتحادیه شرکت های تعاون روستایی شهرستان هشترود در این شهرستان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: شهرستان هشترود یکی از مناطق مهم در کشت حبوبات استان است که حدود ۵ هزار هکتار نخود با ارقام مختلف در این شهرستان کشت می شود.

احمدی، اظهار کرد: در راستای افزایش عملکرد محصول، تلاش می شود ارقامی که سازگاری بیشتر و بهتری با منطقه دارند ترویج و توسعه داده شوند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: رقم تولیدی گوکسو که سازگاری بهتری با اقلیم منطقه دارد با متوسط عملکرد یک تن در هکتار، تیپ پابلند بوده طوری که حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر نسبت به ارقام محلی بلندتر است.

وی افزود: این رقم به راحتی با کمباین قابل برداشت بوده که این امر در کاهش هزینه های برداشت موثر می باشد و مقاوم بودن به سرما، دانه درشت بودن و بازارپسندی مطلوب، از برتری های این رقم بشمار می آید.

مهندس احمدی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار ۲۶۰ هکتار بذر نخود رقم گوکسو در این شهرستان بصورت پاییزه و مکانیزه برای تولید بذر اصلاح شده اختصاص یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود در پایان گفت: ترویج، توسعه کاشت و برداشت مکانیزه نخود، انتقال کشت نخود از بهاره به پاییزه و توسعه ارقام اصلاح شده از مهمترین اهداف جهادکشاورزی شهرستان است که در طی سالهای اخیر با اجرای پروژه امنیت غذایی که ترویج کشت نخود در تناوب با غلات از اهداف این پروژه می باشد تا حدودی به این اهداف دست یافته است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا