گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

روستاهای زیبایی داریم/ زیرساخت های زندگی در روستاها فراهم شود

قزوین- معاون پژوهشی دانشگاه بین الملل امام خمینی گفت: روستاهای زیبایی در کشور داریم که با تامین زیرساختهای بومی می توانیم زمینه زندگی همه گروهها را درآنها مهیا و مهاجرت معکوس را ممکن کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان با محور «میراث و مناظر روستایی در ایران» روز سه شنبه با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی؛ عباس وثیق نیا نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه
بین المللی امام خمینی برگزار شد.

مهدی زندیه در این همایش گفت: روستا از داشته‌های بشری است که با همه داشته‌ها حرفی برای گفتن دارد به دلیل تناسبش با انسان شایسته حفاظت است.

معاون پژوهشی دانشگاه بین الملل امام خمینی بیان کرد: هر همایشی که در سطح ملی و بین المللی برگزار می‌شود زحمات زیادی لازم دارد تا دستاورد داشته باشد ولی مناظر روستایی آنقدر اهمیت داشته که ایکوموس و یونسکو نیز آن را جدی گرفته است.

زندیه تصریح کرد: با داشتن مناظر و ظرفیت‌های ارزشمند روستایی که از آنها بهره‌ای نمی بریم می‌توان در حوزه اقتصاد و گردشگری کارهای مهمی را انجام داد به طوری که در اروپا وقتی در روستا هستید نیاز به چیزی ندارید اما در روستاهای ایران این وضعیت حاکم نیست.

وی یادآور شد: در ۱۰ شهر بزرگ کشور امروز با چالش‌های جدی آلودگی هوا مواجهیم و بدون ماسک نمی‌توان از منزل خارج شد و باید سوال کرد چرا در این وضعیت مهاجرت از شهر به روستا نداریم اما روستایی را مجبور کردیم به شهر بیاید و نیازش را برآورده کند.

زندیه گفت: در اروپا بسیاری از دانشمندان در روستاها زندگی می‌کنند و همه چیز دارند و در شهرها با ماسک زندگی نمی‌کنند لذا امروز به برنامه ریزان و متخصصان ما بستگی دارد که از ظرفیت روستاها چگونه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: روستاهای زیبایی داریم که می‌توان امکان زندگی بهتر را در آنها مهیا کرد و روستا که یک زیربناست از صنایع دستی، میوه ارگانیک هوای سالم برخوردار است باید در اقتصاد ما نقش بیشتری ایفا کند.

زندیه اظهار داشت: آیا اگر امکانات مناسبی در روستاها مهیا شود مردم به این مکان‌ها نمی‌روند و زندگی نمی‌کنند و آیا کسی دوست ندارد در روستاهای زیبایی چون ماسوله، اورامانات، روستای زیارت و شاه کوه در گلستان، کندلوس مازندران، روستای انبوه گیلان و کندوان آذربایجان شرقی زندگی کند؟

زندیه بیان کرد: اگر به آمایش بوم شناسی و ظرفیت‌های روستایی توجه شود می‌توانیم به دستاوردهای زیادی در این عرصه داشته باشیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا