گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

طرح ملی «روستای سالم» در استان البرز اجرا می‌شود

کرج - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از اجرای طرح ملی روستای سالم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی بعدازظهر دوشنبه در دومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان در خصوص معرفی و شناسایی روستای سالم، گفت: در هر شهرستان یک روستا به عنوان روستای سالم توسط دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف توسعه پایدار با مشارکت روستائیان و  جلوگیری از مهاجرت، هم افزایی توانمندی جوامع محلی و الگو سازی در جوامع پایدار مشخص شود.

وی ضرورت اجرای برنامه روستای سالم را جلب مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در جامعه روستا، هم افزایی توانمندی جوامع محلی در تامین رفاه اجتماعی و ایجاد جامعه سالم و پویا،  الگوسازی در ایجاد توسعه پایدار  جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز افزود: اصولا در هر کاری دولت به تنهایی نمی تواند همه امور را انجام دهد باید هر کاری را توسط مردم یعنی مردم محور انجام داد و از همه ظرفیت ها و قابلیت ها در جهت رسیدن به جامعه هدف اهتمام لازم را داشته باشیم.

فردی همچنین محور برنامه روستای سالم و سایر برنامه های جامعه محور را همکاری بین بخشی و  مشارکت مردمی عنوان کرد و افزود: انتخاب یک روستا برای اجرای طرح روستای سالم و احصای شاخص های مورد نیاز برای برآورد وضعیت موجود روستاهای تحت پوشش ضروری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین اضافه کرد: هدف از تدوین و تنظیم این سند شناخت اولویت بندی مسائل و مشکلات جامعه زنان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: ۵۰ درصد جمعیت جامعه زنان هستند باید به اقتضای همین درصد حضور  بانوان در فعالیت اجتماعی، مدنی، سیاسی فراهم شود که خوشبختانه دولت در این خصوص توجه ویژه ای به واگذاری مدیریت در بخش های سیاسی، اجتماعی و مدنی به زنان دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا