گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فعالیت معین های اقتصادی بخش کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق بخشیدن به شعار سال ( رونق تولید) در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی -فرهنگی استاندار و پیگیری و تلاش های مجدانه مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان و با همکاری معین ها و خیرین اقتصادی شهرستان های استان، گام های موثری در رونق بخشیدن به تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در این بخش برداشته شده است .

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، سید جعفر حاجی مجتهد اظهار داشت: این طرح شامل دو بخش تعریف معین های اقتصادی برای هر منطقه و تعریف پروژه های سرمایه گذاری در قالب امضای تفاهم نامه با سرمایه گذاران در آن منطقه است.

وی گفت: برای طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی ۱۲۰ نهاد یا شرکت بخش خصوصی به عنوان معین اقتصادی در بخش کشاورزی تعیین شده اند که فعالیت خود را  در ۱۲ منطقه از اواخر سال گذشته آغاز کرده اند.

این مقام مسئول به پاره ای از فعالیتهای شاخص معینهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت سیمان زاوه به عنوان معین اقتصادی شهرستان زمینه سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه گلخانه ها فراهم گردیده است. وی افزود:  شرکت فوق ضمن کمک به طراحی و ساخت  گلخانه ها ، تضمین فروش محصولات تولیدی این گلخانه ها را به عهده گرفته و حتی در زمینه رفع مشکل وثیقه های گلخانه ها گام های موثری را برداشته است. حاجی مجتهد گفت : تاکنون ۲۰ هکتار گلخانه  به کمک این شرکت احداث شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین با همکاری بسیار مناسب مجتمع سنگ آهن خواف ، حدود ۲۵۰ کیلومتر احداث جاده های بین مزارع در شهرستان رشتخوار صورت پذیرفته است.

حاجی مجتهد اظهار داشت : در شهرستان های نیشابور و فیروزه توسط مجتمع فولاد خراسان که معین اقتصادی منطقه می باشد حق بیمه روستائی و عشایری سرپرستان فاقد بیمه که توانائی پرداخت حق بیمه خود را نداشته اند به تعداد ۲۴۳۱۸سرپرست خانوار برای مدت یکسال و مبلغ ۶۵۰۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

همچنین شرکت مذکور سرمایه لازم اجرا جهت  پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری را  به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال، در شهرستان نیشابور تامین نموده است.

وی به  شرکت مرواریدزنجیره ارزش تولیدات گیاهان داروئی در شهرستان سبزوار اشاره کرد و گفت:توسط این شرکت انعقاد قرارداد کشت نعناع فلفلی( در سطح ۱۵ هکتار), احداث واحد بسته بندی و فرآوری با سرمایه گذاری  ۱۵۰ میلیارد ریال و ایجاد بازارچه فروش محصولات کشاورزی و مواد غذائی با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد ریال انجام شده است.وی خاطرنشان کرد: با ایجاد این زنجیره برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

حاجی مجتهد در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده تمامی معین های اقتصادی شهرستان های استان به منظورتثبیت اشتغال  و ایجاد اشتغال جدید و همچنین  تسهیل امور تولید در بخش کشاورزی فعال گردند

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا