گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

بخش خصوصی در توسعه و عمران مناطق روستایی بیشتر مشارکت کند

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی موجب توسعه پایدار روستا و کاهش مهاجرت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رضا جندقیان در همایش دهیاران استان قزوین که روز سه شنبه با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری، بخشداران و دهیاران در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: لایحه جامع دهیاری ها در دولت تصویب شده و می تواند در اجرا بسیاری از مشکلات دهیاران را حل کند.

وی بیان کرد: با گذشت ۱۵ سال از شکل گیری دهیاری ها در کشور می توان گفت این نهاد به یک بلوغ سازمانی رسیده و می تواند به چارچوب وظایف خود تسلط یافته و نقش قانونی خود را بیشتر ایفا کند.

رشد ۲۳۰ درصدی سرانه روستایی

جندقیان تصریح کرد: اختیارات ۴۸ گانه دهیاری ها اگر به طور کامل عملیاتی شود و به دهیاران اعتماد کنیم قادر خواهیم بود بسیاری از مشکلات توسعه روستایی را حل کرده و این مناطق را به مناطق تولیدی تبدیل کنیم.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یادآورشد: در پایان دولت دهم، سرانه اعتبارات روستایی به ازای هر نفر ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان بود که در پایان سال ۹۶ این میزان به ۲۶۰ هزار تومان افزایش یافت و ۲۳۰ درصد رشد یافت.

وی اضافه کرد: سرانه شهری در سال ۹۲ حدود ۷۰۰ هزار تومان بود که در سال ۹۶ به یک میلیون و ۵۷ هزار تومان با ۵۱ درصد رشد رسید که نشان می دهد رویکرد دولت به توسعه روستا جدی است.

جندقیان بیان کرد:تمرکز در مسائل روستایی بسیار بیشتر شده هرچند مسائل زیادی هم باقیمانده اما کارهای انجام شده قابل تقدیر است.

بخش خصوصی در توسعه روستایی مشارکت کند

وی افزود: دولت در سرمایه گذاری و اجرای طرح ها نمی تواند به تنهایی موفق باشد لذا باید زمینه حضور سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی را در توسعه روستاها با اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و گردشگری مهیا کنیم.

جندقیان بیان کرد: در کشور ۳۷ هزار و ۱۰۰ دهیاری داریم که تلاش می شود با آموزش و فرهنگ سازی زمینه فعالیت دهیاران در مسیر قانون را مهیا کنیم.

وی اظهارداشت: از دهیاران انتظار داریم سلسله مراتب اداری را رعایت کنند هر چند ما وظیفه داریم بوروکراسی و روند سیستم اداری را کوتاه و تسهیل کنیم.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: رویکرد دهیاران باید به امور مربوط به روستاها تغییر کند زیرا برخی متغیرهای گذشته برای آینده فایده ای ندارد.

وی گفت: خودکفایی در روستا باید به معنای نیازمندی شهرها به روستا تعریف شود تا روستاها به عنوان مولد بتواند خدومت رسان مردم کشور شده و به اشتغال و اقتصاد کمک کند.

در ادامه از منتخبان آزمون دهیاری ها تقدیر شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاري تسنيم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا