گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

استان اصفهان دارای رتبه چهارم کشوری در سطح زیر کشت زعفران است

عملیات برداشت و فرآوری زعفران از اوایل آبان ماه در مناطق سردسیر غرب استان آغاز گردیده و به مرور به شهرستان های مرکزی شرق و شمال استان گسترش خواهد یافت .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان،  مهندس احمد رضا رئیس زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت : سطح زیرکشت زعفران استان حدود ۱۲۸۰هکتار است که نسبت به سال ۹۶ حدود ۳۰۰ هکتار افزایش داشته است و پیش بینی می گردد در سالجاری به بیش از ۱۵۰۰ هکتار افزایش یابد .

وی در ادامه افزود: متوسط عملکرد زعفران در سطح استان حدود ۶ کیلوگرم در هکتارمی باشد که در مقایسه با متوسط عملکرد در سطح کشور ( ۵ / ۳ کیلوگرم در هر هکتار ) است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه تصریح کرد : استان اصفهان از لحاظ سطح زیرکشت زعفران حائز رتبه چهارم کشوری پس از استانهای خراسان رضوی ، جنوبی و شمالی می باشد . مدیریت باغبانی استان در راستای حمایت از کاشت زعفران اقدام به برگزاری کلاس ها و بازدیدهای علمی و آموزشی و همچنین پرداخت یارانه و تسهیلات با نرخ بهره پائین نموده است .

شهرستانهای نطنز با سطح زیر کشت ۲۳۵ هکتار ، تیران و کرون با ۲۲۰ هکتار ، نجف آباد با ۱۲۰ هکتار و کاشان با ۹۰ هکتار به ترتیب بیشترین سطح کشت زعفران استان را به خود اختصاص داده اند .

همچنین ،در راستای تولید پیاز سالم و استاندارد در استان اقدام به ایجاد مزارع تولید پیاز سالم در برخی از شهرستان ها ازجمله گلپایگان و فریدن شده است.

 شایان ذکر است در سال ۱۳۹۷ بیش از ۸۱ میلیارد ریال جهت کشت ۱۶۲هکتار زعفران از طریق سامانه کارا پرداخت شده و در سالجاری نیز از طریق سامانه سیتا( بند الف تبصره ۱۸) پرداخت تسهیلات به متقاضیان کشت زعفران ادامه دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا