گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورز بوکانی از هر هکتار زمین ۱۹۵ تن چغندر قند برداشت کرد

کارشناس مسئول چغندرقند سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: یک کشاورز بوکانی موفق شد از هر هکتار ۱۹۵ تن چغندرقند که حدود سه برابر میانگین تولید کشوری به شمار می‌رود، محصول برداشت کند.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، لیلا مودت در حاشیه کیل گیری از یک مزرعه نمونه چغندرقند در روستای حمامیان از توابع بخش سیمینه بوکان با اعلام این خبرافزود: متوسط عملکرد مزارع چغندرقند در هر هکتار به طور میانگین ۶۵ تن است که این کشاورز بوکانی موفق شد از هکتار ۱۹۵ تن محصول چغندرقند برداشت کند.

وی ادامه داد: برآورد می شود این کشاورز بوکانی از ۱۱ هکتار زمین کشاورزی خود حدود ۲ هزار و ۱۴۵ تن چغندر قند برداشت کند.

این کارشناس گفت: این چغندرکار رعایت اصول به‌زراعی، استفاده از بذر اصلاح‌شده و استفاده از نظر کارشناسان ترویج را از جمله علل افزایش عملکرد مزرعه خود عنوان کرده است و این کشاورز بوکانی با برداشت این میزان محصول ممکن است به عنوان چغندرکار نمونه کشوری در سال زراعی جاری معرفی شود.

مودت ادامه داد: امسال بیش از ۲۹ هزار هکتار ازاراضی استان زیر کشت محصول چغندرقند رفته است که بر اساس براوردهای انجام شده، تولید چغندرقند امسال به دلیل تغییرات دمایی و شیوع بیماری و آفت هایی از قبیل سرخرطومی و تاخیر در کشت به دلیل بارندگی ها در مقایسه با سال گذشته روند کاهشی خواهد داشت و در حال حاضر سطح سبز قابل برداشت محصول در استان در حدود ۲۸ هزار و ۳۰۰ هکتار است .

لازم به ذکر است که در این برنامه هیئت کیل گیری متشکل از نمایندگان وزارتخانه از استان کردستان شهرستان سقز بعنوان نماینده وزارت جهاد کشاورزی، کارشناس مرکز تحقیقات کشاورزی استان، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز جهاد کشاورزی سیمینه و کشاورز نمونه جهت کیل گیری حضور داشتند.

در سال ۱۳۹۲ نیز یک چغندرکار بوکانی از هر هکتار زمین کشاورزی خود موفق به برداشت ۱۸۵ تن چغندرقند شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا