گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۱۶ هکتار از مراتع جنوب سیستان و بلوچستان برای مبارزه با ملخ صحرایی سم پاشی شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:16 هکتار از اراضی شهرستانهای فنوج و سرباز در جنوب استان که بیشترین هجوم ملخ را داشتند برای مبارزه و مقابله با این آفت سم پاشی شد.

غلام حیدر زورقی در گفت وگو با خبرنگار ایانا در سیستان و بلوچستان با اشاره به مشاهده این آفت در سایر شهرستانها از جمله چابهار، نیکشهر و قصرقند اظهار داشت:مهمترین خطراتی که این روزها بخش کشاورزی استان را مورد هدف قرارداده، هجوم دوباره ملخ صحرایی به جنوب استان است.

وی افزود: بر اساس هشدار دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی فائو مبنی بر مهاجرت مجدد ملخ صحرایی ازمناطق تولید مثل تابستانه در مرز بین کشورهای هند و پاکستان به سوی نوار ساحلی دریای عمان خصوصاً جنوب سیستان و بلوچستان این سازمان جهت مقابله با موج جدید هجوم ملخ صحرایی آماده شد.

زورقی افزود: این ملخ ها که به صورت گروهی پرواز می کنند، یکی از خطرناک ترین آفت های تهدید کننده اقتصادکشاورزی هستند و در صورت ریشه کن نشدن می توانند خسارت های جبران ناپذیری برجای بگذارند.

وی گفت: باتوجه به تلاش بی وقفه نیروهای سازمان و مدیریت جهادکشاورزی  شهرستانهای جنوب استان در زمینه ردیابی و مبارزه با این آفت ، تاکنون هیچ خسارتی به زمین های کشاورزی و باغهای این استان گزارش نشده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا