گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشرو و نمونه در توجه به جامعه عشایری است

استاندار آذربایجان شرقی جامعه عشایر را جامعه‌ای خوداتکا توصیف کرد و گفت: نباید اجازه دهیم عشایر به جامعه‌ای مصرف‌گرا تبدیل شوند که در این صورت شاهد معضلاتی چون مهاجرت و گسترش حاشیه‌نشینی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، دکتر محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس سازمان عشایر کشور با وی که مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت افزود: این سازمان از جمله سازمان‌های فعال و پویاست که برای رفع مشکلات جامعه عشایری زحمت‌کش، تلاش می‌کند و امیدواریم در انجام مأموریت‌های خود موفق باشد.

وی بر تلاش روزافزون برای فراهم کردن زیرساخت‌های زندگی در جوامع عشایری تأکید کرد و گفت: حفظ خوداتکای عشایر و نقش فعال آنان در تولید همواره باید مورد توجه باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره سالانه اسب‌سواری در منطقه عشایری کلیبر، خواستار احداث یک پیست سوارکاری مجهز در این منطقه شد و گفت: همه‌ساله هزاران نفر از مردم استان و کشور در این رویداد فرهنگی ورزشی شرکت می‌کنند که فرصت بسیار خوبی برای جذب گردشگر است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشرو و نمونه در توجه به جامعه عشایری است، گفت: با حضور استانداری از جامعه علمی، انتظار داریم این استان همچنان در این زمینه الگو باشد.

مهندس کرمعلی قندالی افزود: دو پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۵ میلیارد ریال در حوزه آب شرب عشایر در این استان در حال اجراست که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا