گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

مبارزه با ورود سموم قاچاق و نهال های فاقد گواهی سلامت از مصادیق پدافند غیر عامل می باشد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: در هفته پدافند غیرعامل که از 8 آبان ماه شروع و تا 14 آبان ماه ادامه می یابد، ضرورت دارد تا نسبت به خطرات احتمالی دقت و حساسیت بیشتری اعمال گردد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، طاهری با بیان اینکه از موارد مهم در پدافند غیرعامل حفاظت از باغات و مزارع می باشد، گفت: یکی از اصول احداث باغ، استفاده از نهال سالم و کشت نکردن نهال های فاقد شناسه و ناسالم  می باشد و به دلیل سوء استفاده برخی افراد در جابجایی و خرید و فروش نهالهای فاقد گواهی سلامت، ضروری است جابجایی هر گونه نهال در سطح استان با ارائه مجوز از سوی مدیریت حفظ نباتات انجام گیرد.

وی تصریح کرد: همکاری باغداران با کارشناسان حفظ نباتات در پست های قرنطینه ای ثابت و سیار نیز در جلوگیری از انتقال نهال های غیر مجاز، باعث ممانعت از ورود، انتشار و استقرار آفات قرنطینه ای خارجی و نیز کنترل و محدود کردن مناطق آلوده به آفات قرنطینه ای داخلی می گردد.

طاهری خاطرنشان کرد: باغداران بایستی برای دستیابی به نهال های سالم، اصیل و استاندارد خرید خود را صرفا از نهالستانها مجوز دار انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه خاطر نشان کرد: در خصوص خرید سموم کشاورزی نیز کشاورزان توجه نمایند تمامی سموم با برچسب غیر فارسی قاچاق محسوب می گردد و بر روی قوطی های سم با برچسب فارسی، علاوه بر اطلاعات فنی باید شماره بچ و پارت تولیدی، تاریخ تولید و انقضاء، تاریخ و شماره تاییدیه برچسب، نام شرکت و آدرس کامل تولید کننده اصلی، شماره تلفن و پست الکترونیک درج شده باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا