گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رها سازی ۷۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: در هفت ماه گذشته 75 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از انواع کپور و آمور در استخر های دو منظوره آب کشاورزی این شهرستان رها سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به اینکه میزان رها سازی بچه ماهیان گرمابی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی دارد، افزود: پیش بینی می شود تولید ماهی در استخر های دو منظوره طی سال جاری از مرز ۱۱۰ تن فراتر برود.

 وی با بیان اینکه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی مانع رشد جلبک ها در استخر می شود، بیان کرد: این روش باعث غنی شدن آب خروجی استخر جهت مصارف زراعی و باغی شده و میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می دهد که از نظر زیست محیطی نیز ارزشمند است.

همتی اظهار کرد: این شهرستان از پتانسیل بالقوه ای در تولید ماهیان گرمابی برخوردار است که ترویج روش های نوین پرورش ماهی باعث افزایش میزان تولید و کاهش هزینه های آن می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین؛ طرح پرورش ماهی گرمابی درون قفس در استخر ذخیره آب کشاورزی را از روش های نوین در تولید ماهیان گرمابی برشمرد که برای اولین بار در استان فارس در این شهرستان اجرایی شد که این روش علاوه بر رفع مشکلات صید، مشروط به استفاده از تجهیزات آبزی پروری باعث ارتقای مدیریت پرورش ماهی شده به نحوی که در یک قفس ۱۰۰ متر مربعی شاهد بیش از ۱۰ برابر افزایش تولید خواهیم بود.

علاقه مندان می توانند جهت دریافت مشاوره های فنی لازم و راهنمایی برای خرید بچه ماهی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین مراجعه کنند.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا