گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نقش شرکت های دانش بنیان در افزایش و بهبود کیفیت تولیدات دامی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان می تواند نقش مهمی در افزایش و بهبود کیفیت تولیدات دامی داشته باشد.

به گزارش ایانا، دکتر علیرضا رفیعی پور در جلسه شورای اداری شهرستان کلات گفت: دقت در ابلاغ گام دوم انقلاب که در ۳ محور ارائه شده جای بررسی بسیار دقیق دارد و این گام به نظر من، دقیقا از کوچکترین بخش های کشور شامل روستاها و شهرهای شروع شده و به پایتخت منتهی می شود که در آن محور اول به جوانان اختصاص دارد که در نقش مهم اجرایی و تولیدی و …فعال هستند و تکیه بر دانش و علم به عنوان دومین محور گام دوم انقلاب مد نظر قرار گرفته و نقش جوانان در این بین بسیار مهم است.

و در آخر واگذاری امور به مردم نیز سومین محور مورد اشاره است که نقش مردم و جوانان در این بین بسیار حائز اهمیت است پس اگر گام دوم بخواهد موفق باشد بایستی امور از مردم و شهرستان ها شروع شود.

وی عنوان داشت: عدم وابستگی به نفت، صرفا با نگاه و توجه به تولید رخ خواهد داد و تحقق این مهم نیازمند توجه به روستا و ایجاد اشتغال و توسعه دامداری در شهرستان هایی نظیر کلات در حوزه های است.

رفیعی پدر یادآور شد: شغل های موجود در بخش کشاورزی و دامپروری مولد هستند و لذا باید تکیه به این بخش بیش از پیش انجام شود و لازمه آن تقویت بخش مهم کشاورزی است.

وی افزود: توجه دشمن به اقتصاد کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی است معطوف شده و لذا جنگ نرم و تحریم ها تولید کننده این حوزه را بیش از پیش نشانه رفته است که هر گونه ایجاد نارضایتی در این بخش سبب ایجاد نارضایتی در تولید کننده و در نتیجه آحاد مردم خواهد شد و لذا باید بیش از پیش حوزه تولید کشاورزی تقویت شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اذعان داشت: دامپزشکی با کنترل بیماری ها بیشترین خدمت را به بهره برداران کرده است و ما با این مهم توانسته ایم هزینه تولید را کاهش دهیم.

وی گفت: نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و خدمت به تولید کنندگان این مناطق عین عدالت است و سازمان دامپزشکی کشور نیز با نگاه ویژه به چنین مناطقی، طرح های اقتصادی در تمام اشکال خرد و متوسط و کلان برای چنین شهرستان هایی ارائه خواهد شد تا سرمایه گذار در انتخاب طرح آزاد باشد.

رفیعی پور اعلام داشت: در اوج مشکلاتی نظیر سیل، زلزله، تحریم و طغیان تب برفکی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی طی دو سال اخیر جزء موفق ترین سازمان ها بوده است و این مصداق ‘ما می توانیم’ است.

وی گفت: پیشنهاد می کنم تا با توجه به پتانسیل ویژه شهرستان کلات در زمینه دام سبک، در جهت رشد ابعاد مختلف این شاخص تلاش شود و با توجه به شرایط اقلیمی در جهت توسعه صنعت طیور اقدامات لازم صورت پذیرد.

رفیعی پور افزود: پراکندگی یا متراکم بودن صنعت طیور در هر دو حالت خود همواره برای ما ایجاد خطر کرده است و لازم است در شهرستان هایی نظیر کلات با شرایط خاص جغرافیایی چنین صنایعی ایجاد شود و به این ترتیب از تراکم استان های پرخطر کم کنیم و در شهرستان هایی نظیر کلات صنایعی نظیر مگافارم های طیور ایجاد کنیم که کمترین میزان انتشار ویروس را دارد ایجاد شود.

او در پایان عنوان داشت: توجه به شرکت های دانش بنیان می تواند نقش مهمی در افزایش و بهبود کیفیت تولیدات دامی در سطح منطقه داشته باشد.

در پایان این جلسه از رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کلات و ۳ نفر از دامپزشکان برگزیده شهرستان با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا