گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

زهکشی ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان/ بازنگری طرح های هادی

استاندار گلستان گفت: در سال جاری زهکشی ۳۰ هزار هکتار از اراضی گلستان شروع شده که امیدواریم هزار میلیارد تومان که برای این منظور در نظر گرفته شده در جلسه دولت مصوب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس بعدازظهر یکشنبه در همایش روز روستا اظهارکرد: مهاجرت معکوس به روستاها از یک جهت مطلوب است زیرا باعث کاهش مشکلات شهرها می شود اما اگر مدیریت نشود ممکن است در ادامه مشکلات شهرها را به روستا تسری دهد.

وی افزود: اگر در سنوات گذشته مشکلات روستاییان در زیرساخت ها مانند جاده، آب، برق، گاز و غیره خلاصه می شد اکنون خواسته و نیاز مردم عوض شده و باید به منابع درآمدی روستاییان توجه کرد.

حق شناس ادامه داد: جمعیت روستانشین در کشور ۲۶ درصد و در گلستان ۴۶ درصد است یعنی جمعیت روستایی گلستان به طور میانگین ۲۰ درصد بیشتر از جمعت روستایی کشور است.

استاندار گلستان گفت: ۹۶ درصد روستاها از نعمت گاز، ۹۹.۹ درصد از نعمت برق، ۷۱ درصد روستاها از آب بهداشتی، ۸۳ درصد از اینترنت بهره مند هستند و مخابرات هم در هزار و ۶ روستا وجود دارد.

وی بیان کرد: اما امروزه روستاییان به خدمات و امکانات بیشتر در زمینه کارآفرینی و صنایع تبدیلی نیاز دارند.

حق شناس ادامه داد: زمین کشاورزی که منبع درآمد است در روستا وجود دارد و باید با ایجاد صنایع تبدیلی و کشاورزی صنعتی سبب درآمدزایی بیشتر روستاییان شد.

وی اظهارکرد: هیچ مدیری حاضر نیست که در زمینه زیرساخت ها در روستاها هزینه نکند زیرا آبادانی روستاها به نفع همه است.

حق شناس با بیان این که روز چهارشنبه میزبان رئیس بنیاد مسکن کشور خواهیم بود، گفت: در این ملاقات بازنگری برخی از طرح های هادی روستاها را از ایشان خواهیم خواست.

وی با تأکید بر ایجاد زمین ورزشی در روستاها، افزود: باید از ظرفیت نخبگان در تصمیم گیری ها استفاده کرد زیرا یک فرد توسعه یافته از هر کارخانه ای باارزش تر است.

استاندار گلستان گفت: در سال جاری زهکشی ۳۰ هزار هکتار از اراضی گلستان شروع شده که امیدواریم هزار میلیارد تومان که برای استان در نظر گرفته شده در جلسه دولت مصوب شود و اگر چنین شود جهش اساسی در کشاورزی گلستان ایجاد خواهد کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاري مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا