گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

روند مهاجرت روستاییان استان قزوین متوقف شده است

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین گفت: با اجرای طرح های عمرانی،پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال و کمک به معیشت ساکنان روستاها روند مهاجرت روستاییان استان قزوین به شهر متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم نجفی ظهر یکشنبه به مناسبت روز روستا در جمع خبرنگاران در استانداری با تشریح اقدامات انجام شده در توسعه و عمران مناطقی روستایی اظهار داشت: با کمک دولت نگاه ویژه ای به عمران و توسعه روستاها صورت گرفته و با اختصاص تسهیلات اشتغال برای روستاها نیز کارهای خوبی شده است.

نجفی تصریح کرد: ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش های مختلف روستایی استان اختصاص یافته که در این میان ۱۴۵ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۲۰ میلیارد تومان برای بخش صنعت، ۱۱ میلیارد تومان برای گردشگری، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای بخش ارتباطات و ۱۷۰ میلیون در بخش جوانان اختصاص یافته که بیش از ۶۰ درصد تسهیلات روستایی در بخش کشاورزی هزینه شده است.

ایجاد ۱۶ روستای نمونه گردشگری

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین بیان کرد: در استان ۱۶ روستای نمونه گردشگری داریم و ۱۰۰ روستا نیز ظرفیت و استعداد نمونه شدن را دارد که امسال دو روستای تاکند و پرچکوه دارای سهم اعتباری شده تا ظرفیت های گردشگری آن شکوفا شود.

وی اضافه کرد: برای توسعه گردشگری بررسی ظرفیت ۴۴۴ روستا آغاز شده و مطالعه ۲۰۰ روستا صورت گرفته است که می تواند چند روستای شاخص در این عرصه هم شناسایی شود.

راه اندازی ۲۰ پایگاه آتش نشانی در روستاهای استان

وی در ادامه از ضرورت خدمت رسانی به روستاها برای کاهش مهاجرت اشاره کرد و گفت: راه اندازی ۲۰ پایگاه اتش نشانی، ۱۳۰ خانه ورزش روستایی، ۲۷ خانه هلال احمر، برای توسعه و عمران روستایی صورت گرفته است.

مدیرکل روستایی استانداری قزوین بیان کرد: از محل درآمد دهیاری ها ۹ طرح با ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در روستاها اجرا شده است.

روند مهاجرت روستاییان متوقف شده است

نجفی در ادامه گفت: با اقدامات انجام شده و بر اساس آمار سال های گذشته روند مهاجرت از روستاها در استان قزوین متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تثبیت امنیت شغلی دهیاران اقدامات خوبی شده و دهیاران روستاهای بالای۱۰۰۰ خانوار تمام وقت می شوند و وزارت کشور موظف شده چارت سازمانی را تصویب کرده و برای جذب دهیاران اقدام کند.

نجفی تصریح کرد: بیمه دهیاران افراد پاره وقت از سال آینده به صورت کامل محاسبه می شود.

مدیرکل روستایی استانداری قزوین یادآورشد: پسماندهای روستایی ۱۰ بخش به سایت محمدآباد منتقل می شود و احداث جایگاه مشترک و انتقال زباله های روستایی چند منطقه در دستور کار قرار گرفته و مدیریت پسماند الموت در دست مطالعه و اجرای علمی است.

وی بیان کرد: در سال آینده مطاله مدیریت و انتقال پسماند روستاهای شهرستان آوج، طارم و کوهین نیز در دستور قرار خواهد گرفت.

افتتاح ۱۰۶ پروژه در روز روستا 

نجفی با اشاره به برنتامه های روز روستا اظهارداشت: به مناسبت روز روستا برنامه هایی پیش بینی شده که در یک هفته اجرا خواهد شد که در این ایام ۱۰۶ پروژه با ۲۴۱ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود و در کنار آن برگزاری دومین جشنواره عکس روستا زندگی، با موضوع طبیعت، معماری، آداب و رسوم، تولیدات صنایع روستایی، اجرا می شود.

نجفی یادآورشد: حضور در میز خدمت در نماز جمعه، همایش روز ملی روستا در خراسان جنوبی و افتتاح همزمان یک طرح ورزشی در ابراهیم آباد بویین زهرا از طریق ویدئو کنفرانس، در روز روستا اجرا می شود.

وی با تقدیر از نقش رسانه ها در انعکاس مشکلات روستایی اظهارداشت: رسانه ها در شناسایی مشکلات روستاییان و انعکا آن برای رسیدگی و حل مسائل نقش مهمی دارند و امیدواریم در تداوم این مسیر ما را همراهی کنند.

منبع
خبرگزاري مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا