گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تاثیر مثبت تنوع کشاورزی بر امنیت غذایی

مطالعه جدیدی که در مجله امنیت غذایی جهانی منتشر شده نشان می‌دهد که تنوع کشاورزی می‌تواند محرک مهم امنیت غذایی باشد، اگرچه میزان سهم آن به ویژگی‌های بیوفیزیکی، اجتماعی و اقتصادی گسترده‌تر سیستم کشاورزی محلی بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، محققان بررسی گسترده ای از رابطه بین تنوع کشاورزی و امنیت غذایی در کشورهای با درآمد کم و متوسط انجام دادند. آنها کشف کردند که تنوع کشاورزی تقریباً در دو سوم موارد، تأثیر مثبتی بر امنیت غذایی داشت، در حالی که در یک سوم موارد هیچ ارتباطی وجود نداشت یا نتایج متفاوت بود.

کارشناسان اظهار کردند که امنیت غذایی زمانی وجود دارد که همه مردم در همه زمان‌ها به منابع غذایی کافی، ایمن و مغذی دسترسی فیزیکی و اقتصادی داشته باشند که نیازهای غذایی آنها را برآورده کند و به آنها کمک کند تا زندگی سالم و فعالی داشته باشند. تنوع کشاورزی شامل انواع محصولات زراعی، نژادهای دام، گونه‌های ماهی و منابع حیات وحش و همچنین نحوه پردازش و مصرف آنها می‌شود.

کاترینا واها، محقق ارشد این مطالعه در استرالیا گفت: ما تمام ترکیب‌هایی را که می‌توانید فکر کنید و چگونگی اندازه‌گیری کمی بین شاخص‌های امنیت غذایی و تنوع را بررسی کردیم.

با این حال، تجزیه و تحلیل نشان داد که اگرچه تنوع کشاورزی می‌تواند برای امنیت غذایی بسیار مفید باشد، این تنها استراتژی موجود برای افزایش نیست. با این وجود، زمانی که تنوع‌سازی ارزان‌ترین استراتژی از نظر هزینه‌های پولی و نیروی کار است، می‌تواند گزینه بسیار مؤثری برای بهبود شیوه‌های کشاورزی و سود باشد.

الیزابت گوتور، از نویسندگان این مطالعه افزود: «اگر سیستم متنوعی دارید، می‌توانید با استرس‌های زیستی و غیر زیستی، به عنوان مثال، مانند تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی مقابله کنید».

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا