گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کمبود آب در اروپا همزمان با خشکسالی سیاه در قاره سبز

خشکسالی بخش قابل توجهی از اروپا را فرا گرفته و حتی در سوئیس و کوهپایه آلپ هم مردم با کمبود شدید آب مواجه هستند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از فایننشیال تایمز، در منطقه اوبوالدن سوئیس و در کوهپایه کوه‌های آلپ، دولت به ارتش این کشور دستور داده که برای نجات دام‌ها، به این منطقه آبرسانی کند.

چشمه‌های کوه‌های آلپ خشک شده و ارتش سوئیس در تلاش است تا با استفاده از هلی‌کوپتر و بالگرد به مناطق بالادست با هدف جلوگیری از تلف شدن دام‌ها به خاطر تشنگی، آب منتقل کند.

سونیا سنه‌ویراتنه، استاد آب و هوا و زمین کالج زوریخ، می‌گوید: ما در سوئیس به خشکسالی عادت نداریم ما خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارنده منابع آب اروپا می‌دانیم اما افزایش شدید دما در فصل زمستان و کاهش ذخایر آبی شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر داده است.

کمبود آب و خشکسالی شدید بخش قابل توجهی از اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از پرتغال گرفته تا انگلیس و ایتالیا درگیر کرده است.

دانشمندان زمستان خیلی خشک و همچنین فصل بهار کم‌باران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کنار افزایش شدید گرما اصلی‌ترین دلیل خشکسالی پیش‌آمده عنوان کرده‌اند.

خشکسالی و بالا بودن شدید دما در اروپا و حتی فرانسه، همه چیز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت‌الشعاع قرار داده و زندگی خانواده‌ها، فعالیات‌های تجاری،‌ حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی و دامداری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مختل کرده است.

این اتفاق همچنین باعث ایجاد آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها در فرانسه، پرتغال و دیگر مناطق اروپا شده است.

الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه، دیروز یک واحد مخصوص برای مدیریت فاجعه برای پرداختن این خشکسالی تشکیل داد و اعلام کرد که این کشور با بدترین خشکسالی در تاریخ معاصر خود روبرو شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا