گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سرانه مصرف قارچ در کشور نصف اروپاست/لزوم کاهش هزینه های تولید

یک فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه سرانه مصرف قارچ در اروپا بیش از ۴ کیلوگرم و در ایران بین ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است، بر لزوم کاهش هزینه های تولید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نادری در نشستی خبری با اشاره به اینکه سرانه مصرف قارچ در اروپا بیش از ۴ کیلوگرم و در ایران بین ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است، گفت: به دلیل افزایش قیمت قارچ، متأسفانه حجم این محصول در سبد مصرفی خانوار به شدت کاهش یافته و در حال حذف از سبد خانوار است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از این اتفاق، کاهش قیمت نهاده‌های تولید و در نتیجه کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده ضروری است.

نادری قیمت هر کیلوگرم قارچ به صورت عمده را ۴۰ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر عمده قارچ تولیدی به سمت صنایع تبدیلی از جمله ترشی و قارچ بلانچ می‌رود و مصرف تازه خوری آن به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان تولید قارچ در کشور ۱۸۶ هزار تن بوده است، گفت: آمارهای متفاوتی درباره میزان صادرات وجود دارد اما به زعم بنده کمتر از ۵ درصد این محصول صادر می‌شود.

نادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای افزایش مصرف قارچ در کشور، از رونمایی سامانه هوشمند قارچ کشور در روز جمعه ۳۱ تیرماه جاری خبر داد و افزود: فاز یک این سامانه شامل دانش نامه صنعت قارچ است که جامع‌ترین و کامل‌ترین سامانه در این حوزه است و تاریخ قارچ کشور از سال ۱۳۲۵ تاکنون در آن عنوان شده ضمن اینکه فاز دو این سامانه شامل فروش آنلاین عمده خواهد بود.

وی با اشاره به هدف تسهیل در فروش و امنیت بازار در فاز دو این سامانه گفت: خریداران عمده قارچ می‌توانند از این طریق در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نزدیک ترین واحد پرورش را بیابند.

نادری با بیان اینکه تا آخر سالجاری فاز دو سامانه هوشمند قارچ کشور تکمیل می‌شود، اضافه کرد: در سال آینده نیز فاز سه این سامانه افتتاح می‌شود که تولیدکننده را یک زنجیره دیگر به مصرف کننده نهایی نزدیک تر می‌کند.

وی ادامه داد که سامانه هوشمند قارچ کشور با حضور بیش از ۲۵۰ تولیدکننده و مسئولان فنی و سازمانی روز جمعه هفته جاری رونمایی می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا