گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

مطالبه مردم برای توقف کشت محصولات آب بر در مناطق خشک

مخاطبان فارس خواستار شدند، کشت محصولات آب بر در منطقه کویری فلات مرکزی متوقف و از کشت‌های جایگزین نظیر کشت گلخانه‌ای استفاده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مخاطبان «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان«کشت محصولات کشاورزی آب‌بر را در فلات مرکزی متوقف کنید » درخواست پیگیری کرده‌اند.

آنها اعلام کردند: کشت برنج، هندوانه، خربزه و پیاز در فلات مرکزی و جانمایی غلط صنعت در اقلیمی که ظرفیت ندارد استفاده غلط از منابع آب است از این رو از مسئولان تقاضا داریم کشت این گونه محصولات آب بر را در منطقه کویری فلات مرکزی متوقف کنند و از کشت‌های جایگزین نظیر کشت گلخانه‌ای استفاده شود.

طرح الگوی کشت قرار بود در کشور به عنوان راهکار جلوگیری  از کشت محصولات آب بر اجرا شود و بر اساس شرایط آب و هوایی و میزان آب منطقه اعلام شود که کشاورز چه بکارد و چه نکارد.

۱۰ سال است این طرح اجرایی نمی‌شود و همچنان کشاورزان بر اساس برنامه خودشان و نه برنامه تدوین شده از دولت کشت و کار خود را انجام می دهند و نتیجه این شده است که در برخی مناطق که مشکل آب دارند، محصولات آب بر کشت می شود.
عدم اجرای الگوی کشت موجب می شود که کشاورزی از تولید محصولات اساسی دور شده و کشت محصولات صیفی توسعه یابد.

کشت گلخانه ای هم دیگر راهکار کاهش مصرف آب است اگرچه این طرح در کشور اجرایی می شود اما روند آن با سرعت بیشتری پیدا کند.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به ۱۰۰۰ امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا