گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

چرا شرکت های لبنی قیمت ها را افزایش می دهند

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: شرکت های لبنی قیمت های خود را بر اساس هزینه های تولید تعیین می کنند که پس از افزایش نرخ شیرخام و رشد دستمزدها بیشترشده است اما برای تخلف آنها سازمان حمایت رسیدگی می کند.

میر اسلام تیموری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه چرا قیمت محصولات لبنی پس از «اصلاح یارانه ها» افزایش چند باره داشته است؟ گفت: قیمت گذاری ۴ قلم محصول لبنی را ستاد تنظیم بازار بر اساس نرخ جدید شیر خام انجام داده و شرکت لبنی و یا فروشنده ای نمی تواند از این قیمت ها تخطی کند.

به گزارش فارس، پس از اجرای اصلاح یارانه ها در ۲۰ اردیبهشت، دولت قیمت های جدیدی برای لبنیات، روغن، مرغ و تخم مرغ اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی افزود: بقیه محصولات لبنی هم بر اساس آیین نامه قیمت های تولید داخل، توسط شرکت های لبنی و بر پایه هزینه های تولید قیمت گذاری می شود.

وی افزود: قیمت شیر خام از کیلویی به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته که همین یک قلم ۷۰ درصد در هزینه تولید لبنیات موثر است، بقیه عوامل تولید هم از جمله دستمزد رشد کرده است و شرکت های لبنی متناسب با این هزینه ها قیمت گذاری می کنند.

*سازمان حمایت گرانفروشی های بی دلیل لبنیات را رسیدگی می کند 

تیموری در پاسخ به اینکه برخی از شرکت های لبنی از ۲۰ اردیبهشت تاکنون سه بار قیمت های خود را تغییر داده اند، گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده مسئول رسیدگی به تخلفات احتمالی است و اگر افزایش قیمت های بی مورد گزارش شود آنها رسیدگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: زمانی که به سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده گزارش می شود آنها از شرکت های مربوطه، آنالیز هزینه ها را می خواهند و پس از بررسی تصمیم می گیرند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی پیشنهادداد: از آنجایی که کشور در تولید محصولات لبنی خودکفا است، دولت اجازه دهد قیمت گذاری دستوری لغو شده و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند که قطعا نتیجه بهتری نسبت به الان خواهیم داشت.

 گزارش از صدا و سیما پخش شد که یک شرکت لبنی از ۲۵ اریبهشت تاکنون قیمت ماست را از ۵۳ هزار به ۸۵ هزار تومان افزایش داده است و یک شرکت لبنی دیگر ماست را از ۷۵ هزار به ۹۰ هزار رسانده و یک شرکت دیگر طی این مدت سه بار قیمت خود را تغییر داده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا