گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افزایش محصول انگور تاکستان‌های اصفهان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پیش بینی ما این است که در کل استان بیش از هشتاد هزار تن محصول انگور برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، احمد رضا رئیس زاده  مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان، گفت: امسال در استان اصفهان ٦٨٠٠ هکتار زمین به کشت درختان انگور اختصاص داده شده است و پیش بینی می‌شود بیش از ٨٠٠٠٠ تن محصول از ان‌ها برداشت شود که نسبت به سال‌های گذشته میزان قابل قبولی می‌باشد و شاهد افزایش محصول خواهیم بود.

به گفته او قسمت اعظم محصولات انگور در استان اصفهان برای تازه خوری و مقداری هم برای تهیه کشمش و سرکه و شیره انگور مصرف میشود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان می گوید بیشتر تاکستان‌ها در محدوده شهرستان‌های تیران کرون، مبارکه، شهرضا، کاشان، خوانسار، دهاقان، برخوار، گلپایگان و لنجان واقع شده که در ابتدای فروردین در برخی از این مناطق شاهد کاهش شدید دما بودیم، ولی خوشبختانه این اتفاق قبل از رویش محصولات بود و اسیب زیادی به آن‌ها وارد نشد.

 امسال هم دچار کمبود بارندگی هستیم و در صورت تداوم خشکسالی چنانچه با کمبود منابع ابی مانند چاه‌ها روبرو شویم مجبور خواهیم شد مانند سال گذشته از تانکر جهت حمل اب به برخی نقاط استفاده کنیم.
محصولات باغ‌های انگور از اواخر تیرماه (گونه‌های زودرس مثل انگور یاقوتی) تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال شاهد برداشت محصولات خوب و با کیفیتی باشیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا