گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توصیه های کاربردی به آبزی پروران در وضعیت کم آبی

سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان، توصیه هایی کاربردی برای فعالان بخش آبزی پروری در شرایط کم آبی بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سوری ضمن بازدید از مزارع پرورش ماهی شهرستان دشت آزادگان اظهار کرد: میزان تولید ماهیان گرمابی خوزستان در سال گذشته ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن در سطحی معادل ۱۵ هزار هکتار بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال ۹۹ بالغ بر ۷۲ هزار تن ماهی گرمابی در خوزستان برداشت شد و این کاهش تولید در استان متأثر از کاهش بارندگی‌ها، محدودیت‌های آبی، پایین آمدن کیفیت آب، کاهش تراکم ذخیره سازی و کاهش سطح زیر کشت مزارع بوده است.

سوری به سیاست‌های اداره کل شیلات خوزستان در شرایط کم آبی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه محدودیت منابع آب شیرین در سطح استان وجود دارد، اولویت آب شیرین برای مصارف شهری لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت این اداره کل در راستای توسعه آبزی پروری در مناطق ساحلی و بهره برداری از آب‌های شور، لب شور، آب‌های نامتعارف و زه آب‌های کشاورزی و بازچرخانی آب و همچنین توسعه پرورش ماهی در قفس و آبزی پروری در دریا و خوریات است.

سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات خوزستان توضیح داد: آبزی پروری یک صنعت آب بر بوده و فرآیند پرورش ماهی در استخرها در تمام طول سال و به صورت ممتد در حال انجام است که در سال گذشته به دلیل کاهش نزولات جوی، منابع آبی در دسترس محدود تر شد و چنانچه منابع آبی خوزستان به صورت بهینه مدیریت شوند، چالش خاصی در این زمینه نخواهیم داشت.

سوری از تشکیل کارگروه ویژه مدیریت کم آبی در اداره کل شیلات خوزستان خبر داد و افزود: این کارگروه به صورت مستمر و روزانه مسائل مرتبط با موضوع کم آبی در زیر بخش آبزی پروری را پیگیری می‌کند و توصیه‌ها و راهکارهای لازم را به بهره برداران ارائه می‌دهد.

وی گفت: مدیریت در تراکم کشت، بکارگیری روش‌های نوین آبزی پروری از جمله استفاده از پروبیوتیک ها و هواده‌ها به منظور بهبود کیفیت آب و بیمه محصولات آبزی پروری از مهم‌ترین توصیه‌های لازم به بهره برداران آبزی در این زمینه است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا