گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز کشت قراردادی سیب زمینی و برنج از سال آینده

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای سال آینده کشت قراردادی سیب زمینی و برنج را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد قربانی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، در برنامه شبکه افق در رابطه با احرای کشاورزی قراردادی در کشور اظهار کرد: تاکنون کشاورزی قراردادی برای محصولات صنعتی مانند چغندرقند،کلزا و پنبه انجام شده است و در دولت سیزدهم ما از اوایل آبان ماه، کشاورزی قراردادی گندم را هم شروع کرده ایم و ۲۵۰ هزار هکتار گندم به صورت قراردادی کشت شده است.

وی با بیان این که برای سال آینده هم کشت قراردادی سیب زمینی و برنج را در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: دستورالعمل کشت قراردادی برنج هفته آینده ابلاغ می‌شود که در ارتباط با ارقام اصلاح شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: استفاده از روش های مالی برای کشاورزی قراردادی را در دستور کار قرار داده‌ایم که شرکت های پشتیبان، بانک‌ها و موسسات از این طرح حمایت خواهند کرد تا افرادی که اقدام به کشاورزی قراردادی می‌کنند، بخصوص بخش خصوصی که رکن اصلی در کشاورزی قراردادی است، قرارداد را به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعتباری ببرند و بر مبنای آن تسهیلات دریافت کنند که این تسهیلات برای خرید سم،کود و بذرخواهد بود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا