گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ورود فناوری‌های نرم و صنایع خلاق به کشاورزی

کشاورزان و فعالان این صنعت، برای دسترسی به خدمات دیجیتالی به سایت‌های ایران‌ساخت طراحی شده توسط متخصصان و فناوران داخلی دسترسی یافتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ این سایت‌ها مرجعی هستند برای ارائه خدمات مورد نیاز توسعه کشاورزی دیجیتال در کشور. سایت‌هایی چون دیبای سبز(مرجع تخصصی ارائه خدمات فضای سبز و فروشگاه آنلاین محصولات کشاورزی)، کافه میوه (پلتفرم عرضه محصولات کشاورزی)، مرکز پژوهش های دانش بنیان فرهیختگان زرنام(برگزاری طرح‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه علوم گندم و ماکارونی)، طرح نویس(پلتفرم ارائه‌دهنده مشاوره در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید در بخش کشاورزی) و سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور.

۱. دیبای سبز

مجموعه دیبای سبز با فروش مایحتاج کشاورزان از جمله بذر، کود، ابزار آلات و ادوات کشاورزی به افزایش بهره‌وری و نوین‌سازی این صنعت فعالیت دارد و با حذف واسطه بین تولیدکننده و مصرف کننده نهایی، قیمت محصولات و خدمات مورد نیاز کشاورزان را کاهش داده است.

۲. کافه میوه

کافه میوه به عنوان نخستین هایپر اینترنتی میوه در استان البرز فعالیت خود را آغازکرد و در زمینه سفارش آنلاین انواع خوراکی های سالم و محصولات کشاورزی و باغی، میوه، صیفی، سبزی، محصولات مخلی، روستایی، سنتی، محصولات کم یاب و ارگانیک، میوه خشک و غیره فعالیت می‌کند.

۳. مرکز پژوهش‌های دانش بنیان فرهیختگان زرنام

مرکز پژوهش‌های دانش‌بنیان فرهیختگان زرنام با هدف گسترش و ترویج علوم و صنایع غذایی، اجرای طرح‌های آموزشی و پژوهشی و تلاش در جهت شناخت استعدادهای افرد در زمینه صنعت غذا و علوم مرتبط در جامعه علمی کشور، فعالیت خود را آغاز کرد.

این مرکز با رویکردی دانش‌محور در حوزه تحقیق و پژوهش با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و نیز همایش‌ها و کنگره‌ها عملکرد موثری داشته و انتشار کتب تخصصی در زمینه علوم گندم و ماکارونی و همکاری با مراجع علمی و دانشگاه‏ها و همچنین حمایت از پایان‌نامه‏‌های کارشناسی‌ ارشد را در اولویت قرار داده است.

۴. طرح‌نویس

طرح نویس ارائه دهنده خدمات مشاوره در زمینه کشاورزی و سرمایه‌گذاری است و طرح‌های مشاوره‌ای در حوزه گلخانه، قارچ و کمپوست، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی، پارک و باغ گردشگری، دامپروری و دامداری، پرندگان و ماکیان و پرورش ماهی از جمله طرح های این شرکت است.

۵. سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور

سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور نیز محصول شرکت پرتوبیتا است مرجعی در حوزه فناوری اطلاعات و صنعت کشاورزی و دام و طیور که پروژه هایی در زمینه مرغ تخکم گذار، جوجه یک روزه و غیره اجرایی کرده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا