گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

از ظرفیت نمایشگاه‌های بین المللی برای معرفی زرشک ایران استفاده شود

رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین بر ضرورت استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های بین المللی برای معرفی محصول زرشک ایران در بازارهای جهانی تاکید کرد.

محمد امین، امروز شنبه یکم آبان در جشنواره یاقوت‌های سرخ قهستان که با حمایت بنیاد مستضعفان و توسط نهاد پیشرفت و آبادی بنیاد علوی درمیان در خانه تاریخی شریف شهر قهستان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه توسعه خوشه زرشک که در این استان ایجاد شده از برنامه‌های سازمان یونیدو زیرمجموعه سازمان ملل متحد الگو گرفته است.

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین گفت: در ایران هم این پروژه توسط سازمان صنایع کوچک و سازمان شهرک‌های صنعتی در معاونت وزارت صنعت در حال انجام و دوازدهمین سال است که در پروژه‌های توسعه خوشه‌ای در استان‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات مثبت این پروژه در خراسان جنوبی این است که در یک جغرافیای کوچک انجام می‌شود و موفق‌ترین پروژه‌ها در ایران و دنیا در جوامع محلی کوچک و با یک مزیت متفاوت اجرا شده است.

امین با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد زرشک خراسان جنوبی، افزود: پروژه خوشه زرشک زمانی موفق خواهد بود که در قالب کار گروهی دنبال شود.

رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین با تأکید بر اینکه معرفی محصول زرشک در بازارهای جهانی جای کار بسیاری دارد، گفت: شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی کمک بزرگی به معرفی این محصول می‌کند و شرکت شهرک‌های صنعتی بودجه خوبی برای توسعه دارد که مایل است در زمینه محصولات مزیت‌دار هزینه کند و امیدواریم بستری برای توسعه این منطقه فراهم شود.

وی یادآور شد: برگزاری امثال این گونه جشنواره‌ها نقش موثری در شناخت محصولات کشاورزی دارد و زمینه جذب و توسعه گردشگری را فراهم می‌کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا