گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کود نیترات برای مبارزه با سرمازدگی کلزا استفاده شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: مبارزه با سرمازدگی در گیاه کلزا چه در پاییز و چه در بهار با کود نیترات پایه ازت، کارساز است و باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، در جلسه برنامه ابلاغی توسعه کشت کلزا که به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی امروز شنبه با حضور مشاور وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها، مشاور و وزیر و مجری طرح دانه های روغنی،  مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی، معاون سازمان حفظ نباتات ، نمایندگان موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال، موسسه گیاهپزشکی، نماینده معاونت آموزش و ترویج موسسه تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، عنوان کرد: برای مدیریت و کاهش آسیب ها در مزارع باید در عرصه حضور داشته باشیم و دستورالعمل ها را  اجرایی کنیم.

وی افزود: برای بررسی مشکلات و مبارزه با آفات از جمله سِنَک باید ستادی در تهران با مسئولیت سازمان حفظ نباتات با همکاری موسسه گیاهپزشکی و تعیین نیروهای معین مناطق تشکیل شود و حداکثر تا دهم آبان ماه دستورالعمل فنی از سوی سازمان حفظ نباتات تهیه و به استانها ابلاغ شود.

کشاورز ضمن تاکید بر اجرای دستورالعمل ارسال شده در زمینه مبارزه با سرمازدگی در گیاه کلزا در استان ها اظهار کرد: مبارزه با سرمازدگی در گیاه کلزا چه در پاییز و چه در بهار با کود نیترات پایه ازت، کارساز است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: دوره های آموزشی لازم برای کارشناسان پهنه و حفظ نباتات در استانها برگزار شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: ستاد تغذیه کلزا با مسئولیت موسسه آب و خاک تشکیل و نیازهای غذایی گیاه در تمام مراحل رشد مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کلزا گیاه مدیریت پذیر است و به خاطر حساسیت بالایی که دارد بیش از هر محصولی در کشور به مراقبت نیاز دارد، بنابراین تمام مشکلات این گیاه پیش از آن که منجر به خسارت شود، باید حل و فصل شود، همچنین موضوع بیمه کشاورزان و محصولات آنها باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا