گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

مصرف آب یزد در گرمخانه یا گلخانه؟

در حالی که کشاورزی یک صنعت حیاتی برای کشور است و بحران آب نیز پا به پای این نیاز در حال رشد کردن است، کشت‌های گلخانه‌ای غیراستاندارد، فریبی برای مصرف بهینه آب هستند.

کشاورزی یکی از صنایع حیاتی و مورد نیاز در کشور ماست اما بنا بر آمار کشوری حدود ۸۰ درصد مصرف آب به این حوزه اختصاص دارد، این در حالی است که امروزه بحران آب در کشور ما بیداد می‌کند.

مسئله بحران آب در کشور از یک سو و شدت این بحران در یزد از سوی دیگر توجه به مصرف آب خصوصاً در حوزه کشاورزی را مهمتر کرده است.

حرکت به سوی کشاورزی کم‌آبخواه و گلخانه‌ای یکی از اقدامات بسیار مهمی بود که توسط دولت اعمال شد و کشاورزی با ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای، سمت و سوی دیگری گرفت اما آنچه امروز در خصوص کشاورزی گلخانه‌ای وجود دارد، مسئله استاندارد بودن این گلخانه‌هاست.

چرا که در غیر این صورت، کشاورزی گلخانه‌ای نمی‌تواند در کاهش مصرف و استفاده بهینه آب موثر باشد، در عین حال نباید فراموش کنیم که کشاورزی برای کشورمان بک ضرورت است ولی باید به سمت کشاورزی با راندمان بالا و مصرف آب بسیار کم حرکت کنیم، حرکتی که گویا این روزها در مسیر اشتباهی انجام شده است.

«محمدمهدی جوادیان‌زاده» مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد در خصوص کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای و تاثیر آن‌ها بر کاهش و مدیریت مصرف آب در قالب ویدئوی زیر به ایسنا توضیح می‌دهد؛

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا