گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

«چارک» به عنوان روستای قرآنی کشور معرفی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: روستای چارک شهرستان دشتی در کنار شش روستای دیگر کشور بدون اولویت به عنوان روستای قرآنی ایران انتخاب و معرفی شد.

حمید زارعی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح روستاهای قرآنی کشور از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستاها را برنامه ریزی و اجرا شد که پس از ارسال مدارک و مستندات حدود یک هزار و ۱۰۰ روستا، هیأت داوران در مرحله اول ۱۸ روستا را واجد شرایط کسب این عنوان انتخاب کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی اظهار داشت: با بازدید و ارزیابی میدانی نماینده معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روستاهای انتخاب شده و اعلام نظر هیئت داوران، در آئین معرفی روستاهای قرآنی ایران، روستای چارک در کنار شش روستای دیگر کشور بدون اولویت به عنوان روستای قرآنی ایران انتخاب و معرفی شد.

وی افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی به صورت مستمر در قالب تعداد قاریان، مقام‌ها و افتخارات کسب شده توسط اهالی روستا، نشست‌های قرآنی خانوادگی و قرائت کتاب آسمانی، اجرای محافل قرآنی و فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستا از اولویت‌های انتخاب این طرح بود که این ویژگی‌ها در روستای چارک به صورت مستمر وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی کسب این عنوان را به جامعه فرهنگی، قرآنی و دینی شهرستان و به ویژه مردم روستای قرآنی چارک تبریک گفت.

آئین معرفی روستاهای قرآنی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صبح امروز در سالن سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

روستای چارک شهرستان دشتی در ۱۶ کیلومتری غرب خورموج و حاشیه کوه‌مند با قدمت ۳۵۰ سال واقع شده و دارای جمعیت بیش از یک هزار نفر است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا