گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کیفیت تولید سیب‌زمینی در اردبیل بالاتر از میانگین جهانی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کیفیت تولید سیب‌زمینی در کشور و استان اردبیل بالاتر از میانگین جهانی است و به هیچ وجه در این زمینه مشکلی نداریم.

کامبیز بازرگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما متولی بخش تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هستیم و تلاشمان بر این است تا چالش‌های پیش روی تولید و همچنین کشاورزان و زارعان را به دقت رصد کرده و به نوعی در صدد رفع این مشکلات و نارسایی‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: این سازمان با ۲۰ مؤسسه، پژوهشکده و مرکز فنی و ۳۴ مرکز تحقیقات کشاورزی در استان‌ها فعالیت می‌کند که در این راستا اولین ایستگاه ملی تحقیقات سیب‌زمینی نیز در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در همه استان‌ها با ۳۴۰ ایستگاه تحقیقات کشاورزی در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا دستاوردهای علمی و تحقیقاتی را در خدمت کشاورزان قرار دهیم که در این باب متناسب با شعار سال سعی بر پشتیبانی از تولید و رفع موانع است.

بازرگان مهمترین اهداف سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را کمک به کاربردی کردن و افزایش توانمندی بهره‌برداران و فعالان این بخش اعلام کرد و افزود: در قالب اجرای طرح یاوران تولید و نظام نوین ترویج و آموزش کشاورزی سعی بر این است تا بهترین خروجی را در تولید محصولات کیفی در بخش کشاورزی شاهد باشیم تا در شرایط کرونایی نیز امکان بهره‌گیری از خدمات متنوع فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سعی و تلاشمان بر این است تا اردبیل را که قطب تولید محصولات کشاورزی و همچنین توانمند در بخش تولید محصولات دیمی و آبی است، به شرایط ایده‌آل در صادرات محصولات متنوع با برند خاص برسانیم که در این زمینه در بخش سیب‌زمینی با راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات ملی تلاش خواهد شد تا در تولید و فرآوری سیب‌زمینی بهترین نتایج تحقیقات و پژوهش در اختیار زارعین قرار گیرد.

بازرگان اضافه کرد: با فعال شدن این ایستگاه که به صورت ملی خدمات ارائه خواهد کرد، سعی بر این است تا زیرساخت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی نیز به شکل کامل و جامع فراهم آید تا خروجی آن را در مزرعه و تنوع کشت با کیفیت به زارعین شاهد باشیم.

معاون وزیر بیان کرد: ما به خواست کشاورزان و پاسخگویی به مطالبات آنها این مرکز را راه‌اندازی کردیم تا اثر کار را در مزرعه و تولید ارقام جدید کشاورزان شاهد باشیم که قطعاً در این زمینه کار بر محور دانش فنی و علوم و فنون جدید به انجام می‌رسد.

وی اهمیت تقویت زنجیره تولید در بخش کشاورزی را یادآور شد و اظهار کرد: ضرورت دارد در این راستا در کنار توجه به تولید و نیاز بازار و زنجیره منسجم شکل گرفته مسئله به‌زراعی، کیفیت تولید و صادرات سیب‌زمینی مورد توجه قرار گیرد چرا که کیفیت تولید سیب‌زمینی در استان اردبیل نه تنها پایین‌تر از سایر کشورها نیست بلکه از لحاظ استاندارد وضعیتی به مراتب بالاتر دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا