گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

«بودجان» روستای عشایرنشین دهاقان می‌شود

رئیس شورای شهر دهاقان گفت: تلاش می کنیم منطقه بودجان که درقدیم سرشار از زندگی بوده بار دیگر احیا و تبدیل به روستای عشایر نشین دهاقان شود.

عبدالرحیم عناقه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به چشم انداز شهر دهاقان و در راستای پاسخ به سلایق همه شهروندان و حرکت به سمت شهر اخلاق مدار، توسعه خدمات عمرانی را مد نظر قرار دادیم و هم‌چنان در حال پیمودن این راه عظیم هستیم.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های عمرانی مختلف در دهاقان گفت: رینگ کنار گذر جنوبی دهاقان در حال ساخت است که از میدان حکیم جهانگیرخان قشقایی تا میدان امام خمینی در ضلع شرقی شهر ادامه دارد.

رئیس شورای شهر دهاقان با اشاره به اینکه این رینگ در کاهش تصادفات و ترافیک بسیار مؤثر خواهد بود، گفت: عملیات کوه بری، کانال کشی، دیوار کشی، زیرسازی و آسفالت به اتمام رسیده و و مابقی آن نیز در دست اجرا است که تا کنون ۶۱ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

تغییر کاربری حمام‌های قدیمی شهر به امور فرهنگی، هنری

وی از اختصاص حمام‌های قدیمی شهر به امور فرهنگی، هنری خبر داد و تصریح کرد: حمام شهرداری و حمام محله نو دهاقان که بسیار قدیمی و فرسوده شده بود پس از باز سازی از جمله تخریب دیوارها و فضاهای داخلی حمام، دیوار کشی، کف سازی، سرامیک کاری و رنگ آمیزی با هزینه‌ای بالغ بر بیش از چهار میلیارد ریال آماده و مجهز شد و در حال حاضر به خانه فرهنگ و هنر و کارگاه دوزندگی اختصاص یافته است.

عناقه زمین مسکونی را نیاز مبرم شهروندان دانست و اذعان کرد: درصدد تأمین زمین مورد نیاز مردم هستیم و مجتمع مسکونی شهید چمران را پس از توافق با مالکان زمین‌ها و اجرای زیرسازی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی گفت: مجتمع مسکونی امام سجاد (ع) را بعد از تملک عرصه و اعیان از اداره راه و شهرسازی استان با قیمت ۴۴ میلیارد ریال و اجرای عملیات‌های مربوطه از جمله تخریب دامداری‌های موجود، خاک‌برداری و جدول گذاری به فروش رسید.

بودجان روستای عشایرنشین دهاقان می‌شود

رئیس شورای شهر دهاقان از ایجاد روستای عشایر نشین در دهاقان خبر داد و تصریح کرد: منطقه بودجان یکی از مناطق خوش آب و هوای دهاقان به شمار می‌رود و از قدمت طولانی برخوردار بوده است.

وی گفت: این منطقه در زمانهای قدیم آباد و سرشاراز زندگی و پویایی بوده اما در حال حاضر خالی از سکنه و زندگی و نیازمند احیا و بازسازی استو بر این اساس جزو یکی از طرح‌های اولویت‌دار شهرستان قرار گرفته است تا تبدیل به روستایی قابل سکنه شود و همه عشایر بتوانند در این محل ساکن شوند.

عناقه عنوان کرد: هم‌چنین پیست دوچرخه سواری دهاقان با طرحی به روز و جوان پسند در حال اجرا و تکمیل است.

وی گفت: سخت‌ترین پروژه شهر دهاقان خرید باغات خیابان معلم از صاحبان و وراث باغات بود که طی ده‌ها جلسه با هر کدام از صاحبان به توافق رسیدیم تا پس از ساخت و ساز مغازه‌های تجاری تبدیل به یکی از خیابان‌های تجاری شهر شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا