گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ایجاد صنایع تبدیلی توسعه اشتغال پایدار روستاها را به دنبال دارد

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شعار سال، یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی شبکه تعاونی‌های روستایی ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی به منظور توسعه اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، «ایرج صفایی» عصر شنبه در دومین نشست کمیته کنترل و نظارت تعاون روستایی استان که با محوریت مسایل و مشکلات شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد، افزود: به تازگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با انعقاد تفاهم‌نامه ای با بانک قرض الحسنه رسالت به منظور اخذ تسهیلات کم بهره توسط تشکل های تعاونی زیرپوشش اقدام کرده است.

وی یکی دیگر از راه‌های بهبود عملکرد در حوزه تعاون روستایی را حضور پررنگ ارکان و اعضای هیات مدیره تشکل ها در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری عنوان کرد و خواستار افزایش سرمایه تشکل ها از طریق افزایش میزان سهام شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۳۵۱ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت فرآوری بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید در استان کرمانشاه فعال است.

کرمانشاه قطب کشاورزی کشور

استان کرمانشاه ۲.۵ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۹۴۰ هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در آن تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش‌های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا