گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پیچش عطر گل و گلاب در شفت

مدیر جهاد کشاورزی شفت گفت: با آغاز برداشت گل محمدی در این شهرستان عطر گل و گلاب در شهر و روستاها پیچیده است.

محمدرضا یوسف‌نژاد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه باغداران شفتی برداشت گل محمدی را از ۸۰۰۰ هکتار از باغ‌های خود آغاز کردند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود باغداران این شهرستان امسال حدود ۴۸ تن گل محمدی برداشت کنند.

وی افزود: سال گذشته در این شهرستان ۳۲ تن گل محمدی برداشت شد و امسال نسبت به سال گذشته از افزایش محصول خوبی برخوردار هستیم.

یوسف‌نژاد ادامه داد: گرایش کشاورزان شهرستان شفت به تولید گل محمدی افزایش یافته است و دلیل این افزایش تولید بازار فروش خوب این محصول است.

وی با بیان اینکه مهمترین روستای تولید گل محمدی در شفت روستای گیلده است و گلاب‌های این روستا از عطر فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، تصریح کرد: گلاب‌های این شهرستان علاوه بر اینکه در شفت به فروش می‌رسند از دیگر شهرستان‌های گیلان نیز مشتریان زیادی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شفت از توسعه باغات گل‌محمدی در این شهرستان خبر داد و افزود: به زودی خواهیم توانست نیاز گلاب گیلان را تامین کنیم.

یوسف‌نژاد گفت: پرورش گل‌محمدی و تولید گلاب درآمد خوبی را نصیب کشاورزان می‌کند و موجب ارتقای رفاه کشاورزان این منطقه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت با اشاره به اینکه از گل محمدی گلاب، مربا، اسانس، غنچه و گل خشک تهیه می‌شود گفت: در حال حاضر دهستان جیرده چهار کارگاه گلابگیری سنتی و نیمه صنعتی دارد که علاوه بر گلاب، عرقیات متنوع دیگر نیز در این کارگاه‌ها تولید و به بازارهای استان و کشور عرضه می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا