گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کنترل اقلیم گلخانه به روشی نوین

یک شرکت دانش بنیان اصفهانی موفق به طراحی سامانه هوشمند کنترل اقلیم گلخانه مبتنی بر اینترنت اشیاء شد.

رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان در اصفهان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص طراحی سامانه هوشمند کنترل اقلیم گلخانه مبتنی بر اینترنت اشیاء، اظهار کرد: این سامانه تمام فرایندهای مرحله داشت و پرورش گیاه از جمله اقلیم گلخانه و تجهیزات آن را کنترل می کند و شرایط گلخانه را در بهینه ترین حالت ممکن قرار می دهد.

وی افزود: سیستم هوشمند کنترل اقلیم گلخانه مگاشید قادر است با کنترل تجهیزات، آبیاری و تغذیه گلخانه، اصلاحات لازم را در وضعیت گیاهان با توجه به نیازمندی های آنان انجام دهد. نخستین وظیفه سیستم هوشمند کنترل تجهیزات گلخانه، تثبیت شرایط اقلیمی محیط داخل گلخانه در مطلوب ترین وضعیت ممکن برای گیاه است. کنترل تجهیزات باید با به حداقل رساندن استهلاک تجهیزات و کمترین مصرف انرژی همراه باشد، به این ترتیب علاوه بر افزایش میزان تولید محصولات گلخانه ای هزینه های تولید را نیز کاهش می باید.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان محرکه گستر آرشید با بیان اینکه دستیابی به وضعیت گلخانه از راه دور همواره دغدغه کاربران گلخانه بوده است، خاطرنشان کرد: این سیستم هوشمند با پشتیبانی از ارتباطات مخابراتی و اینترنی متنوع، ارتباط کاربران با گلخانه را در هر مکانی میسر کرده و با قابلیت نصب بر روی انواع گوشی های همراه و رایانه های شخصی امکان رصد و پایش وضعیت گلخانه را برای کاربران فراهم می سازد.

صادقی، افزایش راندمان تولید محصولات، افزایش میزان رشد زایشی و باروری گیاه، جلوگیری از آسیب به سازه و تجهیزات گلخانه، پایش شرایط و کنترل تجهیزات از راه دور، کاهش مصرف آب و حامل های انرژی، تثبیت شرایط محیطی مورد نیاز گیاه و جلوگیری از برخی آفات و بیماری های گلخانه ناشی از ناپایداری شرایط اقلیمی را از مزایای استفاده از این سامانه معرفی کرد.

وی گفت: سامانه هوشمند کنترل اقلیم گلخانه از مجموعه ای از حسگرها، تابلوهای مرکزی کنترل کننده، پروتکل های ارتباطی و رابط کاربری تشکیل شده است که در بستر اینترنت اشیا، امکان کنترل از راه دور شرایط محیطی گلخانه را فراهم کرده است.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان محرکه گستر آرشید با تاکید بر بوم سازی این سامانه، خاطرنشان کرد: سامانه توسعه پذیر است و اگر تجهیزات جدید به گلخانه اضافه شود و یا ساختار گلخانه تغییر کند، بدون تغییر در سخت افزار قابل ارتقا است.

صادقی افزود: در حال حاضر دامنه فعالیت شرکت از طرح های پژوهشی و طراحی مدارهای الکترونیکی تا تولید و اجرای سامانه های هوشمند کنترلی و هوشمندسازی صنایع گسترش یافته است و یکی از محصولات پلتفرم اتوماسیون صنعتی است که با شخصی سازی نیازهای گلخانه به کنترل فرایندها می پردازد.

وی ادامه داد: تاکنون با تکیه بر تولید محصولات دانش بنیان در حوزه هوشمندسازی و اتوماسیون زراعت و باغداری، گلخانه، پرورش دام و طیور و آبزیان، به ارائه راهکارهای مناسب در زمینه های مختلف کشاورزی و صنایع وابسته پرداخته ایم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا