گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رشد ۷۴ درصدی صادرات آبزیان در سال۹۹ /تولید ۱۴.۵ میلیون ماهی زینتی در البرز

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به ظرفیت های بالای این استان برای توسعه فعالیت های شیلاتی گفت: صادرات انواع آبزیان پرورشی استان در سال گذشته رشد ۷۴ درصدی را نشان می دهد.

لاله ضیائیان اظهار کرد: سال گذشته با فعالیت ۱۳۲ واحد پرورش ماهی، میزان ۲۵۵۰ تن انواع ماهیان پرورشی شامل ماهیان سردآبی و گرم آبی و همچنین با فعالیت ۲۶ واحد پرورش ماهی زینتی ۱۴/۵میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت ها و فرصت های زیادی برای توسعه فعالیت های شیلاتی بـا هـدف تولید و تنـوع غـذایی، بهبـود امنیـت غـذایی، صادرات غیر نفتی و ارزآوری و از همـه مهم تر ایجـاد اشـتغال از نـوع مولـد بـه صـورت مسـتقیم و غیرمسـتقیم دارد؛ افزود: این میزان تولید علاوه بر تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز استان و ارز آوری، موجب اشتغال افزون بر ۱۲۱۶ نفر به طور مستقیم شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه زنجیره تأمین و تولید شیلاتی استان شامل واحدهای تکثیر و تفریخ ماهی (تولید بچه ماهی)، واحدهای پرورش ماهی، مراکز عمل آوری، و بسته بندی، کارخانه خوراک آبزیان می باشد؛ افزود: در زمینه صادرات محصولات شیلاتی نیز در سال گذشته میزان۲۴۷ تن انواع آبزیان به ارزش ۱/۶ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شد که خوشبختانه از نظر وزنی ۶۰ درصد و از نظر ارزشی ۷۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

ضیائیان اضافه کرد: کشورهایی که صادرات انواع آبزیان خوراکی به آنها صورت گرفته شامل کشورهای اروپایی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، آسیای جنوب شرقی و استرالیا بوده است ،همچنین  ماهیان زینتی استان نیز به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
برنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا