گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نابودی آفت‌های کشاورزی با ربات خودران خورشیدی

شرکت "اکوروبوتیکس"(Ecorobotix) سوئیس اخیرا ربات کشاورزی چهار چرخ خودرانی به نام آوو(Avo) توسعه داده است که بر روی قسمت صاف این ربات صفحات خورشیدی تعبیه شده‌اند.

این ربات کاملاً اتوماتیک است و می‌تواند به طور خودکار به داخل مزرعه برود و علف‌های هرز محصولات کشاورزی را از بین ببرد. این ربات با دقت بالایی که دارد می‌تواند علف‌های هرز را با استفاده از مقادیر دقیقی از آفت کش در محل دقیق آن علف‌های هرز ریشه کن کند.

عملکرد ربات مذکور اینگونه است که ابتدا علف‌های هرز را تشخیص داده و به طور انتخابی مقدار کمی از آفت کش را روی آنها اسپری می‌کند. به گفته شرکت سازنده با این ربات می‌توان حدود ۹۵ درصد در مصرف آفت‌کش‌ها صرفه‌جویی کرد. آفت‌کش‌ها موادی به صورت مایع، جامد یا گاز هستند که به منظور نابودی آفت‌ها به کار می‌روند.

ربات آوو کاملا مستقل عمل می‌کند و انرژی آن از انرژی خورشیدی و باتری‌های قابل شارژ تامین می‌شود. قبل از استفاده از آن کشاورز باید تمام اطلاعات مربوطه اعم از اینکه مزرعه چگونه به نظر می‌رسد و دقیقاً محل کاشت محصولات کجا است را مشخص کند. سپس سیستم رایانه‌ای ربات با در نظر گرفتن محدودیت‌های زمین و سایر موارد یک مسیر ناوبری ایجاد می‌کند. با استفاده از جی پی اس و ناوبری بصری، آوو قادر است با دقت بالایی حرکت کند.

این ربات دارای چهار چرخ است و هر چرخ می‌تواند به طور مستقل ۳۶۰ درجه بچرخد. از آنجا که می‌توان هر چهار چرخ را به طور مستقل کنترل کرد قدرت مانور و چرخش آوو بالا است. این بدان معنی است که تعداد کمی از قسمت‌ها وجود دارد که نمی‌تواند از آنجا عبور و آنها را سمپاشی کند. در حالت عادی و به طور سنتی کشاورزان با استفاده از تراکتوری که دستگاه اسپری در پشت آن قرار دارد این کار را انجام می‌دهند.

آوو از سرعت مطلوبی برخوردار است و گردش استاندارد آن ۰.۶ هکتار در ساعت است. این ربات همچنین می‌تواند در شب کار کند. بسته به روشنایی خورشید، ظرفیت شارژ باتری و شرایط زمین، این ربات قادر به انجام کار در زمینی با مساحت ۱۰ هکتار در روز( و کار در شب) است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا