گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برداشت گوجه سبز از باغ‌های سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برداشت گوجه سبز از سطح باغات شهرستان های زاهدان، خاش و میرجاوه آغاز شد.

اردشیر شهرکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار برداشت این محصول به مدت ۲ماه در سطح افزون بر ۴۰ هکتار از باغات سه شهرستان یادشده ادامه دارد.

وی ادامه داد: به طور متوسط از هر هکتار ۱۰ تن محصول برداشت و پیش بینی می شود ۱۸۰ تن گوجه سبز از سطح زیر کشت استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه گوجه سبز منبع خوبی از ویتامین C و گروهی از ویتامین های B است، افزود: ویتامین سی در افزایش ایمنی بدن و افزایش بافت های هم بند نقش بسزایی دارد و ویتامین های گروه بی هم می توانند به کاهش استرس ها و سلامت سیستم عصبی بدن ما کمک کنند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان از نظر آب و هوایی دارای تنوع زیادی است به طوری که مناطق ایرانشهر، زابل و باهوکلات آب و هوای بیابانی و ناحیه زاهدان در مرز بین اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی قرار دارد.
برخی مناطق این استان مانند سراوان، مهرستان، سیب سوران، خاش، چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و سرباز نیز آب و هوای نیمه بیابانی و بعضا مرطوب و ناحیه کوهستانی بم‌پشت در جنوب سراوان و امتداد آن به سمت غرب تا کوه‌های بشاگرد آب و هوای نیمه بیابانی معتدل دارند و اقلیم مشرق ارتفاعات و فلات‌های مرتفع و کم وسعت میان آن نیمه بیابانی با زمستانهای سرد است.
با این وجود استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و مجاورت با دریای عمان و اقیانوس هند و تالاب‌های هامون و هامون جازموریان یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور محسوب می شود به طوری در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.
هم اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا