گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۱۷درصد پروتئین مورد نیاز جامعه از آبزیان تأمین می‌شود

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر 17 درصد پروتئین مورد نیاز جامعه از طریق آبزیان تأمین می‌شود درحالیکه باید به 33 درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، دکتر عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران درمورد تنوع بخشی به محصولات شیلاتی و تولید فرآورده‌های آبزیان با برنامه «گفتگوی علمی» گفتگو کرد.

گلشاهی با اشاره به سه تیپ حمایتی از بخش غیردولتی حوزه آبزیان گفت: بخشی از حمایت‌ها مربوط به حمایت‌های تسهیلاتی مستقیم سازمان شیلات در قالب تسهیلات مصوب سالانه است که در اختیار صنایع قرار می‌گیرد.

وی افزود: بخش دیگر، حمایت‌هایی است که در قالب تفاهم نامه با برخی بنیادها و ارگان‌ها به صورت سالانه منعقد می‌شود و بخشی از سود تسهیلات بانکی یا خود سرمایه مورد نیاز را تأمین می‌کنند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران ادامه داد: بخش سوم حمایت‌ها نیز مربوط به شرکت‌هایی است که به صورت دانش بنیان یا نوآورانه فعالیت می‌کنند و از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت‌های تسهیلاتی ویژه قرار می‌گیرند.

گلشاهی گفت: شرکتهای این حوزه برای استفاده از حمایت‌ها و تسهیلات، باید طرح و پیشنهادات خود را به سازمان شیلات ارائه کنند.

وی به اقدامات سازمان شیلات برای تضمین فروش محصولات اشاره و اظهار کرد: سازمان شیلات در این راستا به حمایت از فروشگاه‌های الگوسازی شده، حمایت از تأسیس زنجیره‌های تأمین و توزیع آبزیان و همچنین حمایت از عرضه محصولات نوآورانه و جدید می‌پردازد تا رغبت مردم به این محصولات بیشتر شود.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: صنایع تبدیلی باید با سرمایه اندک اقدام به تکمیل چرخه‌های تولیدی خود کنند و وارد چرخه تولیدات پاک تر و سبزتر شوند یعنی در کنار طرح‌های توجیهی خود، چرخه‌های تکمیلی و تبدیل را هم پیش بینی و انواع فرآورده‌ها را از پوست و فلس ماهی و دیگر ضایعات تولید کنند.

گلشاهی از انعقاد دو تفاهم نامه با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و انستیتو تحقیقات و تغذیه برای تولید محصولات جدید دارویی از جلبرگ‌ها و خیار دریایی و دیگر آبزیان سخن گفت و افزود: هدف ما استفاده از آبزیان برای تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و درمانی است.

وی افزایش تولید محصولات آبزیان را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر ۱۷ درصد پروتئین مورد نیاز جامعه از طریق آبزیان تأمین می‌شود درحالیکه باید به ۳۳ درصد برسد و به شکلی که دلخواه مردم است در دسترس جامعه قرار گیرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا