گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

جنوب کرمان پایلوت کشاورزی قراردادی کشور شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: به دستور وزیر جهاد کشاورزی ،منطقه جنوب کرمان به عنوان پایلوت کشاورزی قراردادی در کشور معرفی شد.

به گزارش ایرنا ، سعید برخوری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران این تصمیم را نتیجه نشست با وزیر جهاد کشاورزی دانست و افزود: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح سال آینده کشت برخی از محصولات بر اساس قرارداد انجام می شود.

برخوری  طرح کشاورزی قراردادی و منطقه آزاد کشاورزی را از جمله برنامه ها و پیشنهادات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در سطح ملی اعلام کرد و از آغاز مطالعات طرح منطقه آزاد کشاورزی خبر داد.

وی هدف از برگزاری نشست با وزیر جهاد کشاورزی را بررسی وضعیت پیاز، جبران خسارات سرمازدگی و سایر مشکلات کشاورزی منطقه جنوب کرمان برشمرد و گفت: در این نشست استاندار کرمان، نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و هیات مدیره بانک کشاورزی حضور داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تمدید تسهیلات سرمازدگی، افزایش تسهیلات کشاورز کارت و اعطای تسهیلات برای صادرکنندگان پیاز را از جمله موضوعات مهم مورد بحث این نشست عنوان کرد.

وی خرید توافقی محصول پیاز با قیمت ۲ هزار و ۵۶ تومان را با توجه به مشکلات افت قیمت این محصول را از جمله موارد مهم مورد بحث با وزیر جهاد کشاورزی دانست و گفت: نتیجه نهایی این تصمیم در هفته آینده  اعلام می شود.

برخوری از تشکیل نشست مشترکی نیز با بسیج وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در این نشست مقرر شد تا با همکاری بسیج و میادین میوه و تره بار غرفه عرضه مستقیم محصولات جنوب کرمان از جمله پیاز در تهران راه اندازی شود.

وی ادامه داد: با ایجاد این غرفه دلالان حذف و در نتیجه سود بیشتری برای تولیدکنندگان ایجاد می شود.

سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید می شود.

۰%

امتیاز کاربر: ۰.۹ ( ۱ نتایج)
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا