گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

محصولاتی که یخ زد

رییس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پنج هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان در طول سال زراعی جاری دچار سرمازدگی شده‌اند.

رضا یزدان مهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی یخبندان روزهای گذشته، برخی از محصولات دچار سرمازدگی شده‌اند.

وی با بیان اینکه پنج هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان در طول سال زراعی جاری دچار سرمازدگی شده‌اند، افزود: بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های سربیشه، قاین، سرایان، فردوس و بشرویه بوده است.

رییس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: محصولات گندم، جو، زعفران، پنبه، زرشک، انار و گلخانه‌ها بیشترین خسارت‌ها را از سرما و یخبندان دیده‌اند.

یزدان مهر بیان کرد: تسهیلات باید در مورد موضوع مربوطه از جمله سرمازدگی از سوی مرکز ارائه شود تا بتوانیم تسهیلات را به کشاورزان ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون در این مورد درخواست داده شده است، یادآور شد: از ابتدای امسال هر کشاورزی که از سیل خسارت دیده، تسهیلات گرفته و هیچ فردی بدون تسهیلات نمانده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از هفته گذشته در مورد وقوع یخبندان و سرما هشدار داده بود و گفته بود: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی و هشدارهای مدیریت بحران استان مبنی بر کاهش محسوس دمای هوای استان طبق پیش بینی‌ها اوج کاهش دمای استان طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده بوده و اکثر نقاط استان دمای صفر و زیر صفر را تجربه نموده که یخبندان سراسری در سطح استان و خطر خسارت به زیر ساخت‌های کشاورزی و دامی مزارع و باغات را به شدت محتمل می‌سازد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا