گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

بوکان از قابلیت صنعت گردشگری کشاورزی خوبی برخوردارست

مشاور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوقی و مجلس گفت: بوکان با داشتن پتانسیل های مختلف در بخش کشاورزی از قابلیت‌های خوبی در صنعت گردشگری کشاورزی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، بهروز رحیمی در جلسه درخواست‌های توسعه بخش کشاورزی شهرستان بوکان که با حضور مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، افزود: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور و داشتن سیمای اجتماعی در صورت توجه می تواند به قطب صنعت توریسم و گردشگری تبدیل شود.

وی بوکان را قطب مهم کشاورزی منطقه عنوان و اظهار کرد: گردشگری به عنوان حوزه ای که رشد و پیشرفت آن می تواند به رشد اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار منجر شود، همواره مورد توجه مسوولان دولت یازدهم بوده است و اقدامات سال های اخیر دولت نیز نشان از این رویکرد دارد .

رحیمی اضافه کرد: گردشگری کشاورزی خواهد توانست معیشت کشاورزان را بهبود بخشد و در توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی، استفاده از ظرفیت آنها در راستای پیشبرد اهداف گردشگری، نظارت بر فعالیت و عملکرد آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان موثر باشد.

مشاور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوقی و مجلس افزود: این شهرستان با دارا بودن قابلیت های خوب در کشاورزی می‌تواند مسیر جدیدی از صنعت گردشگری را ایجاد و در حوزه کشاورزی به جایگاه خوبی از جذب گردشگر برسد.

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان قطب مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی است، گفت: بوکان با داشتن میدان دواب و تامین گوشت شهرستان های قم و تهران و دیگر استان های کشور نقش تعیین کننده ای در قیمت گوشت کشور دارد.

محمد امین زاده افزود: بوکان به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوریدر شمال به حنوب کشور دومین شهر مهاجر پذیر کشور است و در سال های اخیر رشد جمعیت سریعی داشته است .

وی از بوکان به عنوان شهری پویا و فعال در امور کشاورزی و صنعتی یاد کرد و ادامه داد: برخی از توانایی های بوکان مغفول مانده که باید برای احیای آنها تلاش مضاعف انجام شود.

فرماندار بوکان با اشاره به پتانسیل ‌های بسیار خوب بخش کشاورزی و دامداری و وجود نیروهای شاغل مجرب در بخش کشاورزی اضافه کرد: شهرستان بوکان با تولید ۱۳۰ هزار تن گندم، مقام نخست تولید گندم آذربایجان‌غربی را دارد.

وی خواستار از سرگیری فعالیت عمرانی سد سیمینه شد و گفت: با بهره برداری از این سد ۲۵ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل خواهد شد.

در ادامه این جلسه مشاور و معاون آب و خاک در سامانه نوین، مدیرگروه صنایع تبدیلی محصولات باغی وزارت جهاد کشاورزی، مشاور و معاون وزیر در امور تغذیه دام و دیگر مسوولان وزارت جهاد کشاورزی به تشریح بازیدهای خود از بخش های دام و کشاورزی این شهرستان پرداختند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا