گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پرورش قارچ گانودرما در کردستان

در سال‌های اخیر کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای در استان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، کشت گلخانه‌ای روشی است که علاوه بر بازدهی و افزایش بیشتر محصول، موجب صرفه جویی در مصرف آب و انرژی هم می‌شود.پرورش قارچ گانودرما در کردستان

 یک مجتمع گلخانه‌ای  در کردستان ، این روزها انواع بذر و همچنین گیاهان دارویی تولید می‌کند.

این مجتمع در زمینه‌های تولید، پژوهش و آموزش روش‌های نوین تولید با کاربرد بیوتکنولوژی کشاورزی (کشت بافت و ریز ازدیادی ) فعالیت دارد.

تولید گیاهان دارویی، گیاهان دانه‌ریز ، مینی تیوبر سیب‌زمینی (هسته اولیه بذر سیب‌زمینی)، پژوهش در زمینه گیاهان دارویی و باارزش در حال انقراض و تولید قارچ‌های دارویی ( گانودرما) از جمله کارهایی است که در این مجتمع انجام می شود.

قارچ “گانودرما لوسیدوم” یا “قارچ جان افزا” از انواع قارچ‌های خوراکی یک ساله فوق‌العاده پرخاصیت از تیره تابان پوستان است که طی قرن‌های طولانی در طب سنتی چینی از میوه و ریشه آن برای درمان انواع دردها و بیماری‌ها استفاده شده‌ است.

کیوان بهرامی در رابطه با خواص قارچ گانودرما، اظهار کرد: قارچ گانودرما برای درمان سرطان، ام اس، دیابت و لاغری به شهرت رسیده و برای زیبایی و سلامت پوست و مو عالی است.

 طبیعت قارچ گانودرما سرد و تر است، قارچ گانودرما لوسیدوم حاوی بیش از ۴۰۰ ماده مغذی مختلف از جمله بتا گلوکان، استرول‌های گیاهی، پلی‌ساکارید و تری ترپن‌ها، پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامین A، ویتامین های B، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E  است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا