گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نرم افزاری برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی نرم افزاری برای مدیریت بهینه مصرف آب و اراضی کشاورزی طراحی و ارائه کرده اند.

به گزارش ایسنا سیده زهرا درواری، مدیر عامل شرکت این دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه این شرکت با هدف تحقیق، تولید و توسعه راهکارهای هوشمند مبتنی بر علوم و فناوری‌های اطلاعات مکانی در زمینه‌های مختلف فعالیت دارد، گفت: ما در تلاش هستیم تا با بهره ­گیری از تجارب، توانمندی‌های تخصصی و دستاوردهای نوین حوزه‌های سنجش از دور، سامانه‌های اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان محور، خدمات خود را به سازمان‌های مختلف در زمینه های بنیادی و کاربردی ارائه کنیم.

وی مأموریت اصلی این شرکت را تولید و توسعه زیرساخت‌های مناسب نرم افزاری و محتوای داده‌ای، ارائه مشاوره و خدمات فنی در زمینه‌های کاربردی علوم و فناوری‌های مکانی در سطوح ملی و بین المللی عنوان کرد و افزود: نرم افزار مخصوص تخصیص بهینه آب یکی از محصولات ما است که با ظرفیت سازی مناسب در زمینه کشت محصولات کشاورزی متناسب با وضعیت اراضی کشاورزی و منابع آب در دسترس یک منطقه، نیاز مشتریان در خصوص بهبود مدیریت تقاضای آب، الگوی کاربری و افزایش ذخیره آب مجازی پاسخ داده شود.

درواری یادآور شد: تولید، جمع آوری، تأمین و پردازش داده و اطلاعات مکان محور، پردازش و تفسیر داده های سنجش از دور ماهواره ای و هوایی، تحلیل و مدلسازی پیشرفته و هوشمند در GIS، تولید پایگاه و سیستم های اطلاعات مکانی، ارائه سرویس ها و خدمات ارزش افزوده مکانی، پژوهش، آموزش و ظرفیت سازی در این علوم و فناوری ها، از دیگر خدمات ما محسوب می شوند.

وی افزود: مشتریان بالقوه محصول اصلی شرکت شامل کشاورزان اراضی کشاورزی آبی، سازمان های متولی مدیریت، برنامه ریزی و خدمات رسانی بخش های آب و کشاورزی، افراد و شرکتهای ارائه دهنده خدمات در این بخش ها هستند.

مدیرعامل این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در خصوص فروش و استقبال مشتریان از خدمات شرکت و محصول اصلی آن گفت: خوشبختانه طی اولین سال فعالیت، موفق شدیم ضمن فروش خدمات مرتبط با محصول اصلی شرکت به بخش خصوصی داخلی، در سطح بین المللی نیز در زمینه پردازش تصاویر ماهواره‌ای جهت برنامه ریزی کاهش گازهای گلخانه‌ای همکاری کنیم.

وی توسعه خدمات دانش بنیان در زمینه تولید محتوای مکانی دقیق و ارائه بسته های خدمات فنی در سطح بین المللی را از جمله فعالیتهای در دست انجام این شرکت عنوان کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا